קפה לא מסרטן, מים חמים - כן

(0)
לדרג

ארגון הבריאות העולמי הוציא את משקאות הקפה והמאטה מרשימת המסרטנים. מנגד נמצא כי שתיית משקאות חמים בטמפ' של 70 מעלות עלולה לגרום לסרטן הוושט

מאת: מערכת zap doctors

הקפה חף מפשע. צוות חוקרים מיוחד של ארגון הבריאות העולמי הוציא לאחרונה את הקפה מרשימת החומרים המסרטנים, לעומת זאת נמצא כי שתייה של משקאות חמים מדי עלולה להזיק ולגרום לסרטן הוושט. גם שתיית מאטה, משקה בעל תכולת קפאין גבוהה, לא נמצאה כמסוכנת.

צוות העבודה התבסס על מחקרים על סרטן הוושט שנערכו בסין, איראן, טורקיה ודרום אמריקה, שם נהוג לשתות תה או משקה מאטה בטמפרטורה גבוהה במיוחד (70 מעלות צלסיוס). במחקרים שנערכו בבעלי חיים נמצא שאפילו שתיית מים חמים מאוד עלולה לסרטן.

החוקרים בדקו מחדש קביעה מ-91' לפיה קפה עלול לסרטן, אך לא מצאו הוכחה מתאימה על בסיס של יותר מאלף מחקרים בבעלי חיים ובבני אדם. יותר מכך, חלק מהמחקרים אף מצאו כי שתיית מורידה את הסיכוון לסרטן שלפוחית השתן והכבד.

"עישון ושתיית אלכוהול הן הסיבות המובילות לסרטן הוושט במדינות מפותחרות", אמר ד"ר כריסטופר ווילד, מנהל סוכנות המחקר לסרטן של ארגון הבריאות העולמי. "עם זאת מרבית המקרים באסיה, דרום אמריקה ומערב אפריקה, אינם ברורים היטב, אך ידוע שנהוג לשתות משקאות חמים מאוד".

סרטן הוושט הוא הסרטן השמיני ברשימת סוגי הסרטן הנפוצים, וגורם תמותה משמעותי - אחראי ל-5% ממקרי המוות בכלל.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום