טאי צ'י: פיזיותרפיה בסינית

(0)
לדרג

מה יותר יעיל להקלה על אוסטיאוארתריטיס של הברך? לפי מחקר חדש, לתרגילי טאי צ'י יש תועלת זהה לפיזיותרפיה מסורתית וגם בונוס נחמד - ירידה בדיכאון

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אוסטיאוארתריטיס של הברך? נסו טאי צ'י. תרגילי טאי צ'י נמצאו כבעלי השפעה דומה לזו של טיפולי פיזיותרפיה סטנדרטיים עבור חולים הסובלים מאוסטיאוארתריטיס של הברך. כך עולה ממאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת The Annals of Internal Medicine.

במסגרת המחקר 204 משתתפים עם אוסטיאוארתריטיס תסמיני של הברך (גיל ממוצע של 60 שנים, 70% נשים) חולקו לשתי קבוצות: באחת מהקבוצות נערכו מפגשי פיזיותרפיה סטנדרטיים (פעמיים בשבוע למשך 6 שבועות ולאחר מכן 6 שבועות של אימון ביתי תחת השגחה); בקבוצה השנייה תרגלו המשתתפים תרגילי טאי צ'י, תרגילים בהשראת אמנות הלחימה הסינית העתיקה, למשך 12 שבועות, פעמיים בשבוע.

לאחר 12 שבועות, חל שיפור משמעותי בתסמיני החולים בשתי הקבוצות, עם הבדל לא משמעוי בין השתיים. בשתי הקבוצות נרשם גם שיפור משמעותי קלינית דומה במרבית המדדים שכללו תפקוד הגופני, דיכאון, טיפול תרופתי ואיכות חיים. תועלת זו מהפעילות נצפתה עד לאחר 52 שבועות. בנוסף, בקבוצה שתרגלה טאי צ'י תועד שיפור גדול יותר משמעותית בדיכאון ובמרכיב הגופני של הערכת איכות החיים. התועלת של טאי צ'י הייתה עקבית בקבוצות של מדריכים שונים.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום כאבי ברכיים, ירך ושחיקת סחוסים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום