חשד: התחזה לרופא ורקח תרופות

(0)
לדרג

תושב הצפון נחקר בחשד שפתח קליניקה, שם קיבל מטופלים ואף רשם להם "תרופות" שהכין במו ידיו. ברשותו נתפסו שיקויים, צמחים ואבקות, שנלקחו לבדיקת מעבדה

מאת: מערכת zap doctors

בוגר האוניברסיטה של החיים. מי אמר שחייבים ללמוד שבע שנים כדי להפוך לרופא? תושב הצפון נעצר לאחרונה בחשד להתחזות לרופא ורוקח, לאחר שקיבל באין מפריע מטופלים במרפאה שפתח.

בפעילות משותפת למשטרת ישראל והאגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות בשיתוף שירות המזון מחוז חיפה נעצר בן 40, תושב אחד היישובים בצפון הארץ. על פי החשד נהג לקבל מטופלים בקליניקה שאותה פתח ללא רשיון בכפרו. ה"מומחה" אף חילק מרשמים באמצעות מסמכים מזויפים וחשבוניות מזויפות.

לפי הממצאים בשטח ולדברי בעל העסק, בקליניקה מתבצעת פעילות של הכנות ואריזה של משחות ושמנים לטיפול חיצוני, הכנה ידנית של קפסולות המיועדת לטיפול במחלות שונות כאשר הצמחים נטחנים במטחנת קפה קטנה. ב"מעבדה" המאולתרת נמצאו נוזלים שונים (על בסיס שומני) ,שתכולתם איננה ידועה וללא כל סימון מזהה ארוזים באריזות של בקבוקי משקה מסוגים שונים.

כמו כן נמצאו מכלי פלסטיק עם צמחים, תבלינים ואבקות שונות. רובם ללא סימון מזהה של התכולה, ללא סימון מקור חומרי הגלם, תאריכים או פרטי היכר כלשהם. כמו כן לא הוצגו שום מפרטים ואנליזות המעידים על מקור ואיכות החומרים שנמצאו. עשרות בקבוקונים ותכשירים רפואיים וטבעיים שונים נתפסו ונלקחו לבדיקה במעבדות משרד הבריאות. המטפל נחקר ובתום החקירה שוחרר בתנאים מגבילים.

בואו לדבר על זה בפורום לימודי רפואה - כללי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום