הועברה לבי"ח אחר במכונת אקמו

(0)
לדרג

חולה בשפעת החזירים, שריאותיה כמעט קרסו על רקע דלקת ריאות שפיתחה, הועברה לבי"ח כרמל מחוברת למכונת תמיכה בריאות. בזכות כך ניצלו חייה

מאת: מערכת zap doctors

בת 36 שלקתה בשפעת חזירים ונקלעה לסכנת חיים הועברה מבית חולים בצפון הארץ לבית חולים כרמל, באמצעות מכונת אקמו. זוהי הפעם הראשונה שבית החולים כרמל מעביר חולה באמבולנס על אקמו.

החולה פיתחה דלקת ריאות חריפה שהסתבכה עם שפעת החזירים, והריאות שלה כמעט ולא תפקדו. ד"ר אריק עדן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית חולים כרמל, מסביר כי "במצבים רגילים של קושי בנשימה מכונת הנשמה רגילה יכולה לעזור, אך כשהריאות לא מתפקדות, מכונת ההנשמה הרגילה לא מצליחה וכאן נכנס לפעולה מכשיר האקמו".

במבצע מיוחד הצוות הרפואי נסע לאסוף את החולה מבית החולים שבו היתה מאושפזת. היא הועברה ממכונת ההנשמה למכשיר האקמו, הועלתה בזהירות לאמבולנס והוסעה במהירות ליחידה לטיפול נמרץ בכרמל.

החולה הוגדרה במצב קשה מאוד ובסכנת חיים, וכל צוות היחידה לטיפול נמרץ התגייסו למשימה להציל אותה. 4 אנשי צוות צמודים, רופאים רבים ואחות צמודה 24/7 שטיפלה רק בחולה הוקצבו למשימה, והיא אושפזה בבידוד. "זה אתגר מקצועי מאוד גדול שלא קורה כאן כל יום, ואני שמחה שכל הצוות שלנו עמד בו בהצלחה, אומרת מנהלת הסיעוד בטיפול נמרץ בכרמל, מרינה ניחנוביץ.

אחרי כמעט שבועיים בטיפול נמרץ כשהיא במצב קריטי מונשמת ומורדמת, מתוכם 6 ימים על מכונת האקמו, החולה פתחה עיניים וחייכה לצוות. היא אובחנה עם שפעת חזירים וטופלה בטמיפלו ואנטיביוטיקה כבדה ולמרות הסיכויים הקלושים שנתנו לה היא נלחמה והצליחה לשרוד. "כבר הייתי רגל אחת בעולם הבא ובכרמל עזרו לי לחזור לעולם הזה", אמרה בהתגרשות. "אני מאושרת לחזור לילדים ולמשפחה שלי ולאמא שלי שמאוד מאוד מתגעגעת אליי".

ככלל, אקמו הוא מכשיר המשמש כמכונת לב ריאה בניתוחי לב פתוח. באמצעות מכשיר האקמו עוקפים את פעולה הריאות, מעשירים את דם החולה בחמצן ומחזירים אותו מחומצן לתוך הגוף. וכשהריאות נחות והגוף ממשיך לקבל חמצן, כאן מתחיל שיקום הריאות עם תקווה שהם יחזרו לתפקד בהמשך. "רק בודדים מגיעים לטיפול באקמו", אומר ד"ר עדן, "כיום בית חולים כרמל הוא מהיחידים בכל אזור חיפה והצפון המסוגל לתת שירות כזה, דבר המציב אותנו בשורה הראשונה של יחידות מצילות חיים בישראל. זאת גאווה גדולה".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות ריאות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום