קדחת הנילוס: 4 מקרים דווחו

(0)
לדרג

הקיץ בפתח ובמשרד הבריאות ממליצים להגן על הגוף בחומרים דוחי יתושים ולדווח לרשויות על מאגרי מים שנועדו לפורענות. ב-2015 דווח על כ-150 מקרים

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות מודיע כי החלה פעילות נגיף קדחת מערב הנילוס בישראל. כבר במרץ השנה דווח על 4 מקרים, מהם אחד מוכח. בשנה שעברה דווח על 149 מקרים של קדחת מערב הנילוס.

משרד הבריאות ממליץ לנקוט אמצעים למניעת עקיצות יתושים, כגון: שימוש בתכשירים דוחי יתושים, רשתות לחלונות ולבוש מתאים. כמו כן מומלץ לדווח לרשות המקומית על מטרדי יתושים ומאגרי מים בהקדם, על מנת לאפשר טיפול לפני הקיץ.

קדחת מערב הנילוס (West Nile Fever) היא מחלה הנגרמת על ידי נגיף קדחת מערב הנילוס (קמ"ה), ומועברת לבני אדם ולבעלי חיים שונים על ידי עקיצת יתוש, שניזון מעופות נגועים. בארץ המחלה מועברת בעיקר על ידי יתושים. בדרך כלל מדובר במחלה קלה, דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. סימניה הם: חום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. אצל כ-1% מהחולים המחלה היא קשה, עם סימנים נוירולוגיים המתאימים לדלקת עצבה או דלקת מח חדה.

תקופת הדגירה - מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה - במרבית המקרים היא 7 עד 14 ימים ובמקרים בודדים יכולה להיות יותר קצרה (3 ימים) או להגיע ל-21 ימים. מניעת מפגעי היתושים והתגוננות בפני עקיצות הם אבני היסוד למניעה יעילה של תחלואה. יש לנקוט באמצעי ההתגוננות בשעות החשיכה (משקיעת החמה ועד לזריחתה), שהן שעות הפעילות של היתושים.

מידע נוסף לגבי המחלה, דרכי ההתגוננות ומצב התחלואה בארץ ניתן למצוא כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום