חשיפה לבע"ח - מפחיתה אסתמה?

(0)
לדרג

מחקר: חשיפה לחיות משק עשויה להפחית אסתמה אצל ילדים בני 3 ומעלה, אבל דווקא אצל הקטנים ביותר מקושרת לעלייה בדלקות ריאות וזיהומים בדרכי הנשימה

מאת: מערכת zap doctors

חשיפה של ילדים בגיל בית-ספר ולפני גיל בית-ספר לחיות משק קשורה לירידה משמעותית בסיכון לאסתמה, כך עולה
מנתונים חדשים שפורסמומ לאחרונה בכתב העת Evidence Based Medicine.

אוכלוסיית המחקר כללה את כל הילדים שנולדו בשבדיה בין השנים 2001-2010. המשתתפים סווגו לשתי קבוצות לפי גיל: ילדים בגיל בית-ספר וילדים לפני גיל בית-ספר. חשיפה לכלבים נקבעה על פי רישום הורה כבעל כלב במהלך השנה הראשונה לחייו של הילד. החוקרים התחקו אחר הקשר בין חשיפה לכלבים וחיות משק במהלך השנה הראשונה לחיים ובין אסתמה.

בסך הכל השתתפו במחקר 376,638 ילדים לפני גיל בית ספר ו-276,298 ילדים בגיל בית-ספר. חשיפה לכלבים במהלך השנה הראשונה לוותה בירידה בסיכון לאסתמה בילדים בגיל בית-ספר ובילדים לפני גיל בית ספר בגילאי 3 שנים ומעלה, אך לא בילדים מתחת לגיל 3 שנים. חשיפה לחיות משק לוותה בהפחתת סיכון לאסתמה בילדים בגילאי בית-ספר ובילדים לפני גיל בית-ספר.

בדומה למחקרים קודמים, החוקרים הצביעו על הפחתה משמעותית בסיכון לאסתמה עם חשיפה לחיות משק של ילדים בגיל בית-ספר ולפני גיל בית-ספר. חשיפה לכלבים במהלך השנה הראשונה לחיים הפחיתה את הסיכון לאסתמה בילדות בקרב ילדים בגילאי בית-ספר, אך לא בקרב ילדים מתחת לגיל שלוש. יתרה מזאת, תועדה עלייה בסיכון לדלקת ריאות וזיהומים בדרכי הנשימה עם חשיפה של ילדים לפני גיל בית-ספר לכלבים.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין מה באופן ספציפי תומך בהשפעה המגנה של כלבים ואם מדובר בסמן לחשיפות מגנות אחרות.

בואו לדבר על זה בפורום אסתמה ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום