2 תינוקות אושפזו; הגן נסגר

(0)
לדרג

התפרצות שלשולים בגן בדרום הביאה לסגירתו; שני תינוקות אושפזו עם תסמונת נדירה, ובגן התגלו ליקויי הגיינה חמורים. כמו כן נבדקת פינת החי הסמוכה

מאת: מערכת zap doctors

זה לא נעים לראות גן סגור, אבל לפעמים אין ברירה. שני תינוקות, בני 7 ו-10 חודשים, מקיבוץ בדרום הארץ אושפזו לאחרונה בטיפול בבית החולים סורוקה, על רקע התפרצות שלשולים בתינוקיה. הגן וכן פינת החי הצמודה לו, נסגרו לפי שעה, בעקבות הבדיקות שבוצעה במקום מטעם משרד הבריאות.

מנתוני הבדיקה עולה כי אצל אחד הילדים זוהה חיידק אי קולי. מבירור נוסף עלה שמדובר בתסמונת נדירה בשם תסמונת המוליטית-אורמית. הצוות האפידמיולוגי של מחוז דרום במשרד הבריאות ביצע חקירה, נאספו דגימות מתינוקות נוספים, שחלקם חלו בשלשולים והבריאו. הדגימות הועברו למעבדה המרכזית של משרד הבריאות. בביקורת התברואה שנערכה בתינוקיה בקיבוץ, נמצאו ליקויים תברואיים סביבתיים, וכן ליקויים בתחום ההיגיינה האישית. הגננות קיבלו תדריך בנושא.

בנוסף, בקיבוץ פינת חי, שבה מבקרים באופן תדיר ילדי הקיבוץ, כולל תינוקות. משרד הבריאות הנחה לסגור את הגן עד להודעה חדשה ואת פינת החי עד להודעה חדשה. בימים אלו נלקחות דגימות גם מבעלי חיים והן מועברות לבדיקה במעבדה המרכזית.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום