הפרעות שינה מחמירות דיכאון

(0)
לדרג

משני מחקרים חדשים עולה כי מדדי הדיכאון עולים אצל בני נוער שסובלים מהפרעות שינה. זאת בין אם הטיפול שהם מקבלים הוא תרופתי או באמצעות שיחות

מאת: מערכת zap doctors

מתבגרים הסובלים מדיכאון והפרעות שינה, סובלים מדיכאון חמור יותר, ללא תלות בטיפול הניתן להם, בהשוואה לבני נוער שישנים כמו שצריך. כך עולה מתוצאות שני מחקרים חדשים, שהוצגו לאחרונה בכנס מטעם Anxiety and Depression Association of American.

במחקר הראשון (IPT-A) השתתפו 63 מתבגרים, ונערכה השוואה בין טיפול פסיכותרפיה בין-אישית אל מול טיפול סטנדרטי. במחקר השני (TADS), נכללו 439 מתבגרים ונערכה השוואה בין טיפול קוגניטיבי-התנהגותי לטיפול תרופתי מול טיפול משולב (קוגניטיבי-התנהגותי + Fluoxetine) ומול טיפול דמה (פלסבו).

בתחילת המחקר, 66% מהמשתתפים במחקר השני דיווחו על קשיי שינה בדרגה מתונה או חמורה במהלך השבועיים האחרונים. אף שהשינה לא השתפרה משמעותית מתחילת המחקר ועד לתום תקופת הטיפול, אצל 43% מהמשתתפים עדיין נותרו הפרעות שינה בתום המחקר.

תוצאות דומות מאוד תוארו במחקר הראשון. בתחילת המחקר, 65% מהמשתתפים דיווחו כי סבלו מהפרעות שינה בדרגה בינונית או חמור מכך במהלך שני העשורים האחרונים. גם במקרה זה נרשמה ירידה משמעותית בהפרעות שינה לאורך תקופת המחקר. עם זאת, גם במקרה זה, 40% מהמשתתפים במחקר הראשון המשיכו לסבול מהפרעות שינה בתום המחקר.

במחקר השני, לכל עלייה של נקודה אחת במדד הפרעות שינה לאורך הזמן, נרשמה עלייה של 2.30 נקודות במדדי Reynolds Adolescent Depression Scale, מדד מקובל למדדי דיכאון. במחקר הראשון, במתבגרים נרשמה עלייה של 1.89 נקודות במדדי Becks Depression Inventory לכל עלייה של נקודה אחת בהפרעות השינה לאורך הזמן.

בסיכומו של דבר, בשני המחקרים, אצל מתבגרים שסבלו מהפרעות שינה לאורך זמן תוארו תסמיני דיכאון חמורים יותר משמעותית.לדברי החוקרים, הגישה הטובה ביותר היא להציע למתבגרים המועמדים לטיפול תכנית טיפול שינה התנהגותית מובנית. חשוב מכך, יש לקחת בחשבון כי נוגדי דיכאון עלולים להחמיר הפרעות שינה.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום