כואב להן הלב, מהבושה

(0)
לדרג

לנשים נטייה לדחות בדיקות רפואיות או לבטל תורים לרופא, בגלל החשש מאבחון מחלת לב - שתציג אותן בעיני החברה כמי שלא שומרות על אורח חיים בריא

מאת: מערכת zap doctors

מחלות לב וכלי דם הן גורם התמותה העיקרי בנשים בארה"ב, אך מדו"ח Women's Heart Alliance עולה כי נשים רבות חשות בושה בגלל האבחון, מחשש כי אחרים יחשבו כי הן לא מקפידות על תזונה נכונה או פעילות גופנית.

לרוב הנשים שמתות באופן פתאומי בשל מחלת לב כלילית אין תסמינים קודמים של מחלת לב. לחץ דם גבוה, רמות LDL גבוהות ועישון הם גורמי סיכון מרכזיים, כאשר לפי ההערכות, כמחצית מהנשים בארה"ב סובלות לפחות מאחד מגורמי הסיכון הללו.

מחצית מבין 1,101 נשים שהשיבו לסקר דיווחו כי לעתים קרובות הן דחו או ביטלו תור לרופא, כדי לאפשר להן זמן רב יותר לרדת במשקל.

מרבית הנשים שהשיבו על הסקר דיווחו כי השלימו בדיקה גופנית או סקר מנהלים במהלך השנה האחרונה, אך חלק קטן מהן זכרו כי השלימו הערכה לבבית, למרות שזהו חלק מהבדיקה השגרתית.

לדברי החוקרים, יש להתמקד בגורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם בנשים, כאשר מהנתונים הנוכחיים עולה כי יש סטיגמה כלפי נשים, כאשר חלקן הגדול מתביישות במחלת לב, מאחר שהדבר מציג אותן כנשים שאינן מקפידות על אורח חיים בריא.

הנשים מאשימות עצמן ולכן לא משלימות בהכרח את בדיקות הסקר. בתרבות הנוכחית יש החפצה של נשים והערכה על פי המראה החיצוני שלהן. לרוע המזל, הדבר מגיע גם למערכת הבריאות, כאשר נשים עם מדד מסת גוף בריא לעתים קרובות רחוקות ממדדים אידיאלים כביכול של דוגמניות רזות.

בואו לדבר על זה בפורום לב האשה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום