בן 38 נפטר לאחר ניתוח קיצור קיבה

(0)
לדרג

מטופל בן 38, עם מחלות רקע, עבר ניתוח לקיצור קיבה ב"הלל יפה" ונפטר זמן קצר לאחר הניתוח, בשל התקף לב חריף

מאת: מערכת zap doctors

בן 38 נפטר מאוטם לב ב"הלל יפה" סמוך לסיום ניתוח לקיצור קיבה. המטופל, תושב אחד היישובים באזור חדרה, שסבל ממחלות רקע, נותח אתמול (ד') בצהריים בבית החולים על ידי צוות רופאים בכיר. הניתוח הסתיים בהצלחה ללא אירוע חריג, אך זמן קצר אחריו פיתח המטופל אירוע לב חריף (התקף לב), סיבוך אפשרי לאחר ניתוח. למרות מאמצי הטיפול הכבירים, הוא נפטר.

מבית החולים הלל יפה נמסר כי הם משתתפים בצערה של המשפחה. הודעה הועברה למשרד הבריאות.

עלייה במספר ניתוחים בריאטריים

ניתוחים לקיצור קיבה הפכו להיות פופולאריים מאוד בשנים האחרונות, עקב עלייה בשכיחות השמנת יתר בעולם המערבי.

קיימים מספר ניתוחים בריאטריים כגון: שרוול קיבה - ניתוח שבו יוצרים קיבה ארוכה וצרה, בצורת שרוול, שמגבילה משמעותית את כמות האוכל ואת רמת הורמון הרעב - גרלין שמקורו בקיבה. כך מושגת תחושה שובע. שיטה נוספת היא מיני מעקף קיבה - יוצרים בניתוח כיס קיבה ארוך, כחצי שרוול ומחברים אותו למעי הדק. ניתוחים נוספים הם - טבעת, מעקף קיבה ומעקף תריסריון. לכל מטופל מותאם הניתוח שמתאים לו.

ניתוחים בריאטרים מומלצים רק לאנשים הסובלים מהשמנה חולנית - אנשים עם מדד מסת גוף (Body mass index - BMI) הגדול מ-40, או לבעלי BMI הגדול מ-35 הסובלים מתחלואה נלווית הקשורה להשמנה כגון: סוכרת, יל"ד, כולסטרול גבוה וכו'.

בשל מורכבות הניתוחים, בקרב בני אדם בעלי משקל יתר, קיימים סיבוכים ניתוחיים הכוללים: דימום, דליפה מהקיבה או מהמעי, היצרות, כיב, בקע בדופן הבטן, היווצרות קרישי דם, יצירת אבנים בכיס המרה, ואפילו מוות. מנתונים עולה כי שיעור הניתוחים החוזרים נע בין 39%-81%. לפיכך, חשוב לאמוד לקראת ניתוח את הסיכון מול התועלת - ולהעריך היטב את בריאותו של המטופל ואת חוסנו הנפשי.

לקראת ניתוח בריאטרי, על המטופל לעבור סדרת בדיקות הכוללות: צילום חזה, א.ק.ג, צילום ושט קיבה או גסטרוסקופיה, אולטרסאונד בטן עליונה ובדיקות דם מקיפות. לאחר מכן, על המטופל לעבור ועדה בריאטרית בבית החולים שבו הוא עומד להינתח. רק לאחר אישור הניתוח המטופל יופנה לכירורג בריאטרי לבדיקה ובחירת סוג הניתוח.

בואו לדבר על זה בפורום שרוול קיבה וניתוחים בריאטריים - כירורגיה וגסטרואנטרולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום