מריחואנה בהריון - נזק לאם ולעובר

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי לתינוקות שהאמהות שלהם צרכו קנאביס בהריון - סיכון גבוה יותר להיוולד פגים; לאמהות - סיכון גדול יותר לפתח אנמיה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

חשיפה מסוכנת: חשיפה למריחואנה בזמן הריון מלווה בסיכון מוגבר ללידת תינוק קטן לגיל ההריון, עם סיכון מוגבר לאשפוז ביחידת טיפול נמרץ לאחר הלידה, כך עולה מתוצאות סקירה חדשה שפורסמה לאחרונה בכתב העת BMJ Open.

החוקרים בחנו את התוצאות מ-24 מחקרים ברחבי העולם, במטרה לקבוע כיצד מריחואנה משפיעה על האמהות והעוברים. מהנתונים עלה כי בקרב תינוקות שנחשפו למריחואנה במהלך ההריון נרשמה עלייה של 77% בסיכוי להיוולד בתת-משקל, כלומר, שקלו פחות מ-2.5 ק"ג, בהשוואה ליילודים לאמהות שלא השתמשו במריחואנה. ההבדל הממוצע במשקל הגוף בין שתי הקבוצות עמד על כ-0.112 ק"ג. בקרב תינוקות לאמהות שלא השתמשו במריחואנה במהלך ההריון תועד גם סיכוי גבוה כפליים לאשפוז ביחידת טיפול נמרץ ביילודים.

בקרב אמהות שהשתמשו במריחואנה תועדה עלייה של 36% בסיכוי לאנמיה, בהשוואה למי שלא השתמשו בסם, אך ללא עלייה בבעיות במהלך ההריון, לידה, דימומים, עלייה במשקל או אשפוז ממושך יותר.

נשים רבות שהשתמשו במריחואנה נהגו גם לעשן ולשתות אלכוהול, גורמים אלו לא נבחנו בנפרד במרבית המחקרים, ולכן לא ניתן להפריד את ההשפעות של מריחואנה בלבד.

לדברי החוקרים, למחקר מספר מגבלות, אך למרות זאת, על נשים הרות לשקול את ההשלכות של שימוש במריחואנה והם ממליצים לנשים בהריון או למי שמתכננת להרחיב את המשפחה, לדון עם הרופא המטפל באשר לסיכונים והסיבוכים האפשריים של התרופות והחומרים השונים.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום