ניתוח פלסטי בשדיים? כדאי להציץ

(0)
לדרג
תוכן מקודם

השנים חלפו, הלידות וההנקות השפיעו - והחזה צנח? שוקלות ניתוח פלסטי בשדיים? ניתן לעשות ניתוח הרמת חזה, אותו כדאי לשלב עם הגדלת חזה או הקטנת חזה

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
053-7932273 (מספר מקשר)

עם השנים, גוף האישה עובר שינויים משמעותיים. אחד המתסכלים שבהם, הוא השינוי במראה השדיים, אשר הופכים משדיים מלאים, זקורים וזקופים - לשדיים מרוקנים, צנוחים ונפולים. הפתרון היעיל היחיד למצב זה והפעולה היחידה שיכולה לשפר את מראה השדיים: ניתוח פלסטי בחזה. ניתוח הרמת חזה יכול להתבצע כניתוח יחיד, אך פעמים רבות הוא משולב עם הגדלת חזה או הקטנת חזה.

מתי שדיים נחשבים כשדיים נפולים?

במשך השנים, בעקבות כוח המשיכה ותהליך ההתבגרות הטבעי ובעקבות שינויי משקל, הריונות, לידות והנקה, השדים צונחים והפטמה "נודדת" כלפי מטה, כשהשד מאבד מנפחו ומזקיפותו, עד שהוא הופך מרוקן ונפול.

שד נפול מוגדר ככזה, במקרים בהם הפטמה נמצאת מתחת לקפל התת-שדי. ישנן דרגות שונות של צניחה, הנקבעות לפי גובה הפטמה. בדרגת הצניחה החמורה ביותר, הפטמה נמצאת בקוטב התחתון של השד.

כאשר השד אכן נפול, השיפור של מראהו והרמתו מתאפשרים רק על ידי ניתוח פלסטי בשדיים: ניתוח הרמת חזה, עם או בלי שתלי סיליקון. פעילות גופנית, ספורט, תרופות, חזיות או כל דרך שמרנית אחרת, אינם יכולים לסייע לשיפור מראה השדיים.

שדיים מעוצבות ומורמות לאחר ניתוח (אילוסטרציה shutterstock)
שדיים מעוצבות ומורמות לאחר ניתוח (אילוסטרציה shutterstock)

כיצד מתבצע ניתוח להרמה ולהגדלה של החזה?

בניתוח הגדלת חזה, עושים חתך קטן בקפל התת-שדי, יוצרים חלל - ומכניסים לתוכו שתל. אם ניתוח ההגדלה כולל גם הרמת חזה, אזי מדובר ב"מבצע" מורכב יותר: בניתוח הרמה, כורתים את עודפי העור, מעצבים מחדש את רקמת השד, תוך שאיפה לשחזר את הצורה הקונית של השד (צורת קונוס), באמצעות שתל סיליקון או על ידי מתלים של רקמת השד. עיצוב הקונוס מחדש הוא חשוב מאין כמותו, משום שבזכותו התוצאה נשמרת לתקופה ארוכה. לעומת זאת, אם מורידים רק את עודפי העור, כפי שהיה נהוג לעשות בעבר, אז השד היה צונח שוב - תוך שנה. את העיצוב הקוני של רקמת השד, נהוג לעשות בטכניקות מגוונות, ששתיים מהן יעילות במיוחד ונמצאות בשימוש על ידי מנתחים רבים.

בשיטה האחת, שיטה שפותחה על ידי כירורגית ברזילאית, נעשה שימוש בקוטב התחתון של השד, שמשמש כמעין שתל, המוזז לחלל מתחת לשד - ובאזור שממנו נלקח אותו מתלה, מבוצעת תפירה של השוליים של החלל שנוצר, זה לזה. בשיטה השנייה, שיטה שפותחה על ידי כירורגית איטלקייה, מפרידים את הקוטב התחתון של השד, עושים חתך אורכי - ותופרים את שני הצדדים של החלל, בצורה של שילוב ידיים.

בשתי הטכניקות, מתקבלות תוצאות נהדרות המחזיקות לשנים רבות.

האם ניתן להימנע משימוש בשתלי סיליקון בניתוח להרמת חזה?

בהחלט. ניתן להגיע לתוצאה מושלמת בלי שתלים; ואם המטופלת איננה מעוניינת בשד גדול, עדיף לא להשתמש בשתלי סיליקון. שתלים אלה מיועדים רק למקרים שיש צורך - והמטופלת מעוניינת גם בהגדלת השד ולא רק בהרמתו. ההנחה כי לפיה השתלים מסייעים לשמירה על התוצאה לאורך זמן רב יותר, או תורמים לתוצאות יפות יותר, היא פשוט הנחה שגויה. התוצאות נשמרות עם השתלים ובלעדיהם. מעבר לכך, חשוב לזכור כי שימוש בשתלים יכול לגרור סיבוכים נוספים ועשוי להתעורר צורך בהחלפתם.

הרמת חזה - אפשר גם בלי שתלי סיליקון (אילוסטרציה shutterstock)
הרמת חזה - אפשר גם בלי שתלי סיליקון (אילוסטרציה shutterstock)

כיצד מתבצע ניתוח הקטנה של החזה?

בניתוח הקטנת חזה, כורתים לא רק עודפי עור, אלא גם חלק מרקמת השד, כדי להקטין את נפחו - ולהגיע לגודל הנדרש. וגם כאן, לאחר מכן, מבוצע עיצוב מחדש של הצורה הקונית של השד. ביצוע ניתוח הקטנת חזה יכול להתבצע בעזרת מספר טכניקות, השונות זו מזו. למשל, סביב הבחירה באיזה חלק של השד תבוצע כריתת רקמת השד הנחוצה - וממה יש ליצור את הקונוס מחדש.

האם נותרות צלקות לאחר ניתוח אסתטי בשדיים?

בניתוח הרמה ובניתוח משולב של הרמה והגדלה, להבדיל מניתוח הגדלה בלבד, יש צורך לבצע חתך "רציני" יותר, הכולל הצטלקות גדולה, בהשוואה לחתך בניתוח הגדלה בלבד. במהלך ניתוח הגדלה והרמה, נוצרת צלקת סביב העטרה, צלקת מהעטרה עד לקפל התת-שדי ובמקרים הקשים גם צלקת קטנה בקפל התת-שדי, מה שנקרא צלקת בצורת T הפוך.

מהם הסיכונים בהם כרוכים ניתוחים אלו, אם בכלל?

הכנסת השתל איננה מסבכת את הניתוח עצמו, אך מאחר שמדובר בניתוח משולב של הרמת חזה והגדלת חזה, ולכל ניתוח סיכונים וסיבוכים אפשריים, אז יש להוסיף את הסיבוכים האפשריים של ניתוח הגדלת החזה, לסיבוכים הקיימים של ניתוח ההרמה. בין הסיבוכים של ניתוח ההגדלה, ניתן למנות: גלים סביב השד, דלף של השתל והתקשות של הקופסית (רקמה המתפתחת באופן טבעי סביב השתל).

יש סיכון נמוך מאוד גם להתפתחות גידול: לאחרונה נמצא כי אצל אחת מכל 300,000 נשים שעברה ניתוח הגדלת חזה, התפתח גידול של הקופסית. זו אמנם בעיה מאוד נדירה וסיבוך שמעטות נתקלו בו, אך חשוב לציין אותו - וליידע על קיומו. עוד יש לציין כי עלות הניתוח עולה מעט במקרה של הגדלת חזה, מאחר שמוסיפים לעלות ניתוח ההרמה גם את מחיר השתלים.

האם התוצאות יישמרו לאורך זמן? (אילוסטרציה shutterstock)
האם התוצאות יישמרו לאורך זמן? (אילוסטרציה shutterstock)

האם יש הבדל בהליך ההחלמה בין סוגי הניתוחים השונים?

לא באופן משמעותי. כולם כרוכים בזמן החלמה הדורש מנוחה והימנעות מפעילות מאומצת. יש לציין כי במהלך ההחלמה מניתוח הגדלת חזה בעזרת שתלי סיליקון, הכאבים עקב ההגדלה והכנסת שתלים קצת יותר משמעותיים, בהשוואה להחלמה הצפויה מניתוח הרמת חזה ללא שתלים.

האם תוצאות הניתוחים נשמרות לאורך זמן?

מאחר ששינויים במשקל הגוף, הריונות והנקות, פוגעים בתוצאת הניתוח - ומזרזים צניחה מחודשת של השדיים, שמירה מיטבית על התוצאות תהיה אצל נשים שיימנעו מכל אלה. אצל נשים שמשקל גופן קבוע וללא הריונות והנקות לאחר הניתוח, התוצאות יישמרו מעל 10 שנים. מאחר שאנחנו ממשיכים להלך על שניים - ולא מצליחים לבטל את כוח המשיכה - לאחר תקופה זו, השד יחזור להיות צנוח ונפול ויגיע למצב בלתי רצוי זה באופן הדרגתי, אם כי לא יחזור למצב שהיה ערב הניתוח.

האם יש דרך למנוע או לעכב את הנפילה המחודשת של השדיים?

תמיכה עקבית לחזה וטיפול באיכות העור יכולים לעכב מעט את התהליך של צניחת השדיים, אך "בגדול" זהו "גורל" שלא ניתן לברוח ממנו. יש לזכור כי לאחר הצניחה המחודשת, ניתן לבצע ניתוח תיקון ולשפר שוב את מצב השדיים, מבלי ליצור צלקות חדשות.

לסיכום: לא ניתן להילחם בכוח המשיכה, אך בהחלט ניתן לשפר מראה שדיים שצנחו עם השנים; וזאת, בעזרת ניתוח להרמת חזה שיכול להיות משולב עם הגדלה או הקטנה של החזה. כך או כך, ניתוח פלסטי להרמת שדיים מבטיח תוצאות נהדרות, הנשמרות לאורך שנים; המטופלות מביעות שביעות רצון גבוהה ביותר מהתוצאות, למרות ההצטלקויות הנגרמות בעור עקב הניתוח.
לפרטים נוספים על הגדלת חזה

ד"ר אבי ויינברג הוא מומחה לכירורגיה פלסטית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום