גלולה להפלה - גם בחודש שלישי

(0)
לדרג

חדר הניתוח יכול לחכות: FDA מאריך את תקופת השימוש בגלולה הנפוצה להפסקת הריון - מפיג'ין - ל-70 ימים; מומחה: מדובר בבשורה אמיתית

מאת: מערכת zap doctors

חדשות טובות לנשים בהריון לא רצוי: מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את הארכת השימוש בתרופה המוכרת להפסקות הריון עד חודש שלישי.

לפי ההחלטה, התרופה, המשווקת בישראל תחת השם מפיג'ין, שהייתה מיועדת עד שבוע 7 יום 49 מתחילת קביעת גיל ההריון, ניתנת כעת לשימוש עד שבוע 10, יום 70 מתחילת הריון.

ד"ר אריה לידור, מומחה במיילדות ורפואת נשים, רופא בכיר בבית חולים תל השומר, אומר כי מדובר בבשורה אמיתית, שתחסוך פעולות פולשניות וחודרניות להפסקות הריון. לכדור להפסקות הריון שיעורי הצלחה מרשימים - עד 95%.

איך מתבצעת הפסקת הריון?

לפי החוק, כל הפלה המתבצעת בישראל דורשת אישור של הוועדה להפסקות הריון. לאחר קבלת האישור הוועדה ניתן לקבל את התרופה בבית חולים או לפנות לחלופה הניתוחית.

ד"ר לידור מסביר כי הפסקת הריון באמצעות כדורים כוללת שני שלבים; נטילת מפיג'ין, ובהמשך כדור נוסף - ציטוטק. גם המינונים השתנו בעקבות החלטת FDA; אם בעבר עד שבוע 7 ניתנו 3 כדורי מפיג'ין במינון של 200 מק"ג, כיום מספיק כדור אחד.

אף שמדובר בתהליך שאינו פולשני, הגוף עובר תהליך לא פשוט ולכן הפסקות ההריון מחייבות השגחה וליווי רפואיים. ד"ר לידור מסביר את התהליך: "אשה המעוניינת בכך נפגשת עם הרופא, מקבלת את ההפניה להפסקת הריון בבית חולים. לאחר אישור הוועדה, מקבלת את הטיפול במפיג'ין ולאחר מכן שוהה בהשגחה בבית החולים מספר שעות - לרוב בין שעה וחצי לשלוש", מסביר ד"ר לידור את התהליך. "לאחר 48 שעות המטופלת מגיעה לנטילת ציטוטק ונשארת גם אז בהשגחה למשך מספר שעות. כעבור 10 ימים עד שבועיים, על המטופלת לגשת לבדיקה רפואית ולאולטרסאונד לוודא שהרחם ריק מתוכן".

בואו לדבר על זה בפורום גלולות ואמצעי מניעה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום