נשים שמנות - בסיכון לאסתמה

(0)
לדרג

אסתמה נפוצה יותר בנשים עם עודף משקל (15%), בהשוואה לנשים בעלות משקל תקין (8%), בעיקר אחרי גיל 60. בקרב גברים - אין השפעה דומה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

נשים הסובלות מעודף משקל נמצאות בסיכון מוגבר לאסתמה, בהשוואה לנשים רזות יותר, כך עולה מנתונים חדשים מטעם המרכז האמריקאי CDC.

לדברי המומחים, מספר מחקרים מצאו כי בקרב מבוגרים, השמנה מלווה בסיכון מוגבר לאבחון אסתמה, עם שכיחות גבוהה יותר של ניצול שירותי בריאות על רקע אסתמה והיקף וחומרת תסמינים גדול יותר. בעבודה הנוכחית נבדקה שכיחות אסתמה לפי משקל הגוף בקרב מבוגרים בני 20 ומעלה בארה"ב.

בתקופה שבין 2011-2014, שיעורי אסתמה עמדו על כ-9% מהמבוגרים. השכיחות הייתה גבוהה יותר במבוגרים שמנים (11%), בהשוואה למבוגרים בעלי משקל תקין (7%) ולבעלי עודף משקל (8%). דפוס זה היה עקבי בכל הקבוצות שנבדקו, למעט גברים, שבהם לא תוארו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשכיחות אסתמה לפי משקל הגוף.

נמצא כי אסתמה נפוצה יותר בנשים שמנות (15%), בהשוואה לנשים בעלות משקל תקין (8%) ונשים בעלות עודף משקל (9%). בקרב גברים, שיעורי הימצאות אסתמה עמדו על 7%, 7% ו-6% באלו עם השמנת יתר, עודף משקל ומשקל תקין, בהתאמה.

בכל קבוצות הגיל בבגרות, שיעורי האסתמה היו גבוהים יותר משמעותית בקרב מבוגרים שמנים, בהשוואה למי שהיו בעלי משקל נמוך יותר. עם זאת, זוהתה מגמת עלייה בשכיחות אסתמה עם העלייה במשקל, שהייתה בולטת במיוחד באלו בגילאי 60 שנים ומעלה.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום