ADHD: סיכון להשמנה בנשים

(0)
לדרג

ילדים, ובעיקר ילדות, עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות בילדות, בסיכון מוגבר להשמנה בבגרות. ככל הנראה בשל הולכה עצבית משותפת ל-ADHD ולהשמנה

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

האם ילדות שאובחנו בילדותן כסובלות מהפרעת ADHD, בסיכון מוגבר להשמנה בבגרותן? מסתבר כי בנשים צעירות שאובחנו עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) בילדות, סיכוי גבוה יותר להשמנה בהשוואה לילדים ללא הפרעת הקשב. כך עולה מתוצאות מחקר חדש מארצות הברית שתוצאותיו פורסמו לאחרונה ב-mayo clinic proceedings.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 336 מבוגרים עם אבחנה בילדות של ADHD ו-665 משתתפים דומים ללא אבחנת ADHD. כל המשתתפים נולדו בין השנים 1976-1982 והרשומות הרפואיות שלהם כללו נתוני גובה, משקל וטיפול תרופתי בין השנים 1976-2010.

סיכון של עד ל-50% להשמנה בבגרות בקרב בנות עם ADHD

למעלה מ-34% מהחולים עם ADHD בילדות היו שמנים לאחר גיל 20, זאת בהשוואה ל-25% מאלו ללא הפרעת הקשב. עם זאת, ההבדל היה מובהק סטטיסטית רק בנשים.

בקרב משתתפים שלא היו שמנים בעת אבחנה ראשונה של ADHD תועד סיכוי של למעלה מ-50% להשמנה בשנים הבאות, בהשוואה לאלו בקבוצת הביקורת ללא ADHD, אך הסיכון המוגבר תואר רק בקרב נשים.

לא תועד קשר בין הטיפול התרופתי ב-ADHD וההשמנה

ייתכן כי יש הפרעות במסלולים עצביים המשותפים להפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות והשמנה. החוקרים מציינים כי הממצאים לא העידו על קשר בין טיפול תרופתי להפרעת קשב ובין הסיכון להשמנה.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום השפעות קרב וריכוז בקרב ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום