נשירת שיער או שיער דליל? יש פתרון

(0)
לדרג

קיימות שיטות טיפוליות רבות לשיער דליל ולמצבי התקרחות שונים: שימור שיער והצמחתו, החדרת פיגמנט ומילוי שיער דליל מה ההבדל בין השיטות? ומתי מומלץ להשתמש בכל אחת מהן? צרכנות רפואית

מאת: צחי רביבו

אין זה סוד כי דימוי עצמי ובטחון עצמי מושפעים מאוד ממצב השיער על ראשנו.

השיער מהווה אלמנט משפיע בהערכת המראה החיצוני שלנו (על ידי עצמנו) ויש לו משמעות ניכרת, בפרט אצל נשים. לפיכך, מי שסובלת מנשירת שיער, הידללות השיער ואף התקרחות, חשה במרבית המקרים רגשות שליליים, הכוללים - בין היתר - בושה. בשנים האחרונות, יש מספר שיטות חדשות, אפקטיביות ופורצות דרך, היכולות להוות פתרון אידיאלי לסובלות מבעיה זו.

מהי שיטת שימור השיער והצמחתו?

שימור שיער והצמחתו היא שיטת טיפול המעניקה פתרון אידיאלי לנשים שנמצאות בשלבי הידלדלות השיער וסובלות מנשירה. השיטה החדשנית משלבת רפואה אלטרנטיבית עם טכניקת המזותרפיה, הכוללת אלפי דקירות מזעריות על פני הקרקפת (בעזרת מכשיר ייחודי בעובי שערה) . בנוסף לכך, משולבים גלי רדיו (RF) אשר מגרים את זקיקי השיער ועוזרים לשיער חדש לפרוץ את שכבות העור ולשוב ולצמוח בטבעיות.

צילום: HairCenter
צילום: HairCenter

כיצד בדיוק השיטה מעודדת צמיחה?

השילוב הייחודי של מזותרפיה, גלי רדיו וטיפול בחומרים טבעיים, מניע מספר תהליכים במקביל - ואלה גורמים להחייאת והזנת הקרקפת. היתרון הבולט של השיטה הוא בהזרמת הדם וניקוז השומנים על הקרקפת, אשר סותמים את זקיקי השערה. בתהליך זה, פתחי האוויר "נושמים" - וכל הרעלים מתנקזים. למעשה, זהו תהליך דומה לתהליך של פילינג לעור הפנים. התוצאה היא אלסטיות מוגברת וחיזוק זקיקי השערה. תהליך הדיקור עוזר להתחדשות עור הקרקפת, מעניק לו חוזק - ומעודד ייצור של קולגן ואלסטין, אשר אחראים על החוזק והאלסטיות של העור. התוצאה הסופית: הפסקת נשירת השיער, חיזוק השיער הקיים וצמיחה מחודשת של שיער קיים, אשר ממאן לצמוח שוב.

למי מתאים הטיפול?

טיפול זה מתאים למי שנמצאת בתהליך הידלדלות - ויש לה עדיין זקיקי שיער. אנשים קרחים לגמרי, ללא זקיקי שיער, לא יוכלו להיות מטופלים בשיטה זו, מכיוון שאין זקיקי שיער שניתן לעורר ולחזק. שיטה זו מתאימה גם לנשים לאחר לידה (הזרמת הדם באזור עושה פלאים), ובכלל לכל מי שסובל מתהליך נשירה. חשוב להדגיש כי אין מדובר בהליך כירורגי וכי החומרים טבעיים בלבד ומאושרים הן ע"י משרד הבריאות והן ע"י ה-FDA האמריקאי.

מהו אורך הטיפול?

התהליך כולל סדרה בת עד 24 טיפולים, הנמשכת לא יותר משלושה חודשים. הביקור בקליניקות החברה ( בפריסה ארצית ) נערך פעם עד פעמיים בשבוע לפי הצורך ומצב המטופלת.

בצילום: הדמיית זקיקי שיער בשילוב יחידת רשת

צילום: HairCenter
צילום: HairCenter

מה עושים, אם לא ניתן להצמיח שיער חדש?

השיטה השנייה נקראת "מיקרופיגמנטציה" או בשמה העברי "הדמיית זקיקי שיער" - אני פיתחתי את הטכניקה, ורבים מגברי ישראל הקרחים, ביניהם ידוענים כגון: אייל גולן ואיציק זהר טופלו בשיטה זו. בעקבות ההצלחה בקרב גברים החלה דרישה גדולה גם מנשים דלילות שיער, שמדווחות על שינוי ותחושת ביטחון, עקב הטיפול הייחודי. הטיפול מתומחר לפי אזורי טיפול (הראש מחולק ל-10 אזורים ) וניתן לשלבו גם עם טיפול שימור והצמחת שיער. במרבית המקרים, אצל גברים יש צורך בחידוש, לאחר כשנה וחצי ואילו אצל נשים יש צורך בחידוש לאחר 2-3 שנים (תלוי בצפיפות השיער ובחשיפה לשמש). הטיפול מתאים גם לנשים דתיות משום שאינו נחשב לקעקוע ומאושר ע"י משרד הדתות (מתאים לנשים שמשתמשות באבקות שיער כגון טופיק וכד').

כיצד מתבצע התהליך?

תחילה, מתבצעת בדיקת אולטרסאונד לאבחון פיגמנט זקיק השיער ורמת השומניות בקרקפת ולאחר מכן מוחדרת מחט דקיקה (בעובי שערה) למרחק כמילימטר בודד, אל תוך הקרקפת - ומוזרק מיקרו פיגמנט, אשר במהלך הזמן גורם להתכהות של עור הקרקפת, עד שהוא נראה כמו זקיק שיער - ומשתלב עם השיער שנותר על הראש. התהליך אינו כרוך כלל בכאב, הודות לשימוש בחומרים מאלחשים, באישור משרד הבריאות. התוצאה האסתטית המתקבלת היא: שיער בריא ומלא וזרימת דם מוגברת באזור המטופל, אשר אף מחזק את שורשי השיער הקיים.

איזה פתרון קיים עבור נשים בעלות אזורי התקרחות רבים, ללא זקיקי שיער?

השיטה השלישית נקראת "HairCenter System" מילוי ועיבוי שיער דליל בקדמת הראש או הארכת שיער והיא מיועדת לאזורים בהם נוצרה קרחת, ללא זקיקי שיער כלל, או שיער דליל מאוד, אשר נובע מאנמיה חריפה, מטריכוטילומניה (תלישת שיער כרונית), אלופציה (אובדן שיער), גזזת ועוד. מילוי והארכת שיער דליל, משמעותם: תוספות של שיער ממקור חיצוני, אשר מצטרפות לשיער הקיים - ומעבות אותו. המשמעות איננה חבישת פאה נוכרית, אלא מילוי שיער ו/או הארכתו; כלומר: מעבים וממלאים את מראהו של השיער הקיים. שיטה זו אינה מתייחסת לתוספות השיער השונות עם הקליפסים, דבקים או חרוזים, אשר במשך הזמן שוברת את השיער ולמעשה מעודדת התקרחות נוספת, אלא לשיטה ייחודית המותאמת במיוחד לפתרונות דלילות ועיבוי קדמת הראש .

בצילום: מילוי ועיבוי שיער בקדמת הראש

צילום: HairCenter
צילום: HairCenter

איך זה בדיוק עובד? איך מתנהלים עם השיער?

החיבור נעשה באמצעות יחידת רשת עטופה בטבעת קראטין. הרשת עצמה תפורה בעבודת יד - והשיער שמשמש כמילוי הוא איכותי ביותר. כך, הרשת מאפשרת לקרקפת לנשום - ולא להזיע. אחת לחודש וחצי חודשיים, יש להגיע לטיפול תחזוק וחיזוק.

אין כל בעיה לבצע פן, תסרוקות, תספורות ואפילו צבע. יחידת הרשת בעלת מרווחים של 1 ס"מ - ועל גביה תפור שיער איכותי אירופאי. טבעת הקראטין עדינה ואינה גורמת נזק לשיער ומטשטשת את דלילות השיער לחלוטין. ניתן להתקלח עם היחידה, לשחות ולהתנהל כאילו היה זה שיערך הטבעי.

צחי רביבו הוא מנכ"ל ובעלים של חברת Hair Center.

סייעה בהכנת הכתבה: רון שגב פינקלמן, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום