סקר מיון בתי החולים: נא להשתפר!

(0)
לדרג

שביעות רצון כללית של 56% מהמטופלים במחלקות המיון בארץ. 70% לא ימליצו על המיון בו ביקרו. הדסה עין כרם, כרמל, מעייני הישועה וגם מיון ילדים רמב"ם מובילים

מאת: מערכת zap doctors

האם ביקרת לאחרונה באחת מהמחלקות לרפואה דחופה של בתי החולים הכלליים בארץ והיית מרוצה? משרד הבריאות מפרסם היום (ב') תוצאותיו של סקר לאומי לבחינת חווית המטופל שקיים בקיץ 2015 בקרב 10,162 מטופלים שטופלו ב-26 מחלקות לרפואה דחופה בבתי החולים ברחבי הארץ.

רק 56% מכלל הנשאלים הביעו שביעות רצון כללית מביקורם בכלל מחלקות המיון שנסקרו. בשביעות הרצון הכללית בקרב בתי החולים הגדולים בארץ מוביל בית החולים הדסה עין כרם עם 63.1% שביעות רצון כללית, לאחריו בתי החולים שיבא עם 55.3% ואיכילוב עם 55.1%, בילינסון (ללא מלר"ד ילדים) 51.9% וסורוקה עם 47.4% בלבד.

בקרב בתי החולים הבינוניים שביעות הרצון הכללית הגבוהה ביותר נרשמה בקרב מטופלי בית החולים כרמל החיפאי עם 66.2% ולאחריו המרכזי בעמק עם 65.8% ובני ציון בחיפה עם 64.3% מטופלים שבעי רצון.

בקרב בתי החולים הקטנים שביעות הרצון הכללית הגבוהה ביותר נרשמה בקרב מטופלי מעייני הישועה עם 79.7% מטופלים מרוצים, לאחריו בית החולים הסקוטי עם 67.6% ובית החולים השרון (ללא מלר"ד ילדים) עם 66.7%.

האם אתה מרגיש שאתה ו/או ילדך בידיים טובות?

הממוצע הארצי בשאלה זו עמד על 68.9%. גם כאן מובילה המחלקה לרפואה דחופה של הדסה עין כרם שם ענו בחיוב על השאלה 78.3%, בילינסון עם 72.8%, שיבא 70.5% ואיכילוב עם 70.2%, 66% היו מרוצים בסורוקה ו-62.8% מטופלים מרוצים באופן כללי ברמב"ם.

בקרב בתי החולים הבינוניים בלטו כרמל (66.2%), המרכזי בעמק (65.8%) ובני ציון (64.3%).

ובקרב בתי החולים הקטנים: 81.5% ממטופלי שניידר הרגישו שהם או ילדם נמצאים בידיים טובות וכן 79.5% ממטופלי כרמל ו-74.6% ממטופלי שערי צדק.

באשר לזמני ההמתנה: שביעות הרצון הכללית הממוצעת עמדה על 70.9%. כאן בלטו לטובה, באופן יחסי, איכילוב עם 66.3% ושיבא עם 63.5%.

מהתנאים הפיזיים 78.3% ממטופלי מלר"ד בילינסון היו מרוצים ו-66.1% ממטופלי סורוקה.

אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

מחלקה לרפואה דחופה ילדים רמב"ם מובילה בשביעות הרצון הכללית

מחלקה לרפואה דחופה ילדים של רמב"ם מובילה עם 85% שביעות רצון, לאחריה מלר"ד ילדים של איכילוב סוראסקי עם 77.1% והדסה הר הצופים עם 76.9%, 75% מרוצים ממלר"ד ילדים של שיבא והמחלקה של סורוקה סוגרת את הרשימה עם 57% מטופלים מרוצים באופן כללי.

על השאלה האם אתה ו/או ילדך הרגשתם שאתם בידיים טובות השיבו בחיוב 90.7% ממטופלי רמב"ם ו-90.5% ממטופלי איכילוב, בשיבא - 83.9%, בהדסה עין כרם 82.5% ובסורוקה 78.1%.

מסקנות הסקר: אתגרים רבים למערכת הבריאות

שביעות הרצון הכללית נמוכה ועומדת על 51% מרוצים. 70% מהמטופלים לא ימליצו על המלר"ד שבו ביקרו. בהשוואה בין ימי השבוע נמצא שבימי א' המטופלים הכי פחות מרוצים ובסופי השבוע המטופלים מרוצים יותר. היקפי הפעילות בימי א' גבוהים מהיקפי הפעילות בשאר ימי השבוע. 75% מהמטופלים הרגישו שההסברים על התוצאות שקיבלו לא היו מובנים להם, ו-75% ממטופלים דיווחו שלא קיבלו כלל הסבר על תוצאות הבדיקות. 75% מהמטופלים הרגישו שהזמן מהרגע שהוחלט במלר"ד על אשפוזם ועד שעלו למחלקה היה ארוך.

בהודעת משרד הבריאות נכתב:

"סקר חווית המטופל במלר"דים מציף אתגרים רבים למערכת הבריאות. התכנית הלאומית לשיפור הטיפול במלר"דים שמוביל השר ליצמן צפויה לתת מענה נרחב למכלול האתגרים שהוגדרו. התכנית הלאומית לשיפור השירות ואיכות הטיפול במלר"דים צפויה לספק תשתית לשיפור חווית המטופל במלר"דים. תוצאות הסקר מהוות בסיס לתחילת מדידה רציפה של חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה בישראל ובעתיד ישולבו במודל התמרוץ של בתי החולים הכללים".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה(מיון).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום