מיגרנה ואאורה: סיכון לאירוע מוח

(0)
לדרג

סיכון גבוה יותר מכפליים לאירועים מוחיים בקרב הסובלים ממיגרנה עם אאורה, בהשוואה לחולים עם מיגרנה ללא אאורה ובפרט לאירוע מוחי על רקע תסחיף לבבי

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

היה לכם ספק לגבי הקשר בין מיגרנה לאירוע מוח? מחקר חדש מחדד ומבהיר את הנושא: מנתונים חדשים, שהוצגו במהלך כנס ה-International Stroke Conference, עולות עדויות נוספות התומכות בקשר בין מיגרנה עם אאורה (הפרעות בשדה הראייה והפרעות חושיות נוספות, המופיעות לפני התקף מיגרנה) לבין סיכון מוגבר לאירועים מוחיים איסכמיים (שמקורם בחסימת כלי דם), ובפרט לאירוע מוחי על-רקע תסחיף לבבי.

הממצאים מבוססים על מדגם שכלל קרוב ל-13,000 מבוגרים בגילאי 45-64 שנים ממדגם ARIC ,Atherosclerosis Risk in Communities.12.7% מהמשתתפים במדגם דיווחו על מיגרנה, מתוכם 29% סבלו ממיגרנה עם אאורה ורק 8.5% מהם דיווחו על כאבי ראש שאינם על-רקע מיגרנה.

בין השנים 1987-2012, תועדו 817 מקרים של אירועים מוחיים, מתוכם 51% אירועים על-רקע קריש דם מקומי ו-27% אירועים על-רקע תסחיף לבבי.

מיגרנה עם אאורה: סיכון גבוה מכפליים לאירוע מוח

בחולים עם מיגרנה עם אאורה תועד סיכון גבוה יותר מכפליים לאירועים מוחיים, בהשוואה לחולים עם מיגרנה ללא אאורה, סיכון מוגבר שנותר גם לאחר שנלקחו בחשבון גורמי סיכון אחרים לאירועים מוחיים. ממצאי המחקר מדגישים את חשיבות בדיקות אבחון ספציפיות להערכת מקור סיכון לבבי ולמניעת אירועים מוחיים בחולים עם מיגרנה עם אאורה.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום שבץ מוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום