בדיקת רוק לזיהוי סרטן ריאות

(0)
לדרג

בדיקת הרוק בטכנולוגיית ה-EFIRM מיhדית ומדויקת ובעלות נמוכה. מיועדת בשלב זה לזיהוי סרטן ריאות מסוג NSCLC, אך בהמשך תותאם לזיהוי סוגי סרטן נוספים

מאת: מערכת zap doctors

בדיקה חדשה ולא-פולשנית לזיהוי דנ"א של גידול באמצעות בדיקת רוק, עשויה להפחית באופן דרמטי את זמני ההמתנה עד לקבלת תוצאות ביופסיה, וכן לצמצם את העלויות ואת אי הנוחות למטופלים. האב טיפוס של הבדיקה החדשה הוצג ונדון על ידי חוקרים במהלך הרצאה במסגרת הכנס השנתי מטעם ה-AAAS ,American Association for the Advancement of Science.

זיהוי סמנים לסרטן ריאות בדרגת דיוק גבוהה

אב הטיפוס החדש, הקרוי, EFIRM Electric Field-Induced Release and Measurement, יכול לזהות סמנים ברוק לסרטן ריאות מסוג, NSCLC Non-Small Cell Lung Cancer. לבדיקה החדשה דרגת דיוק גבוהה, בהשוואה לטכנולוגית ריצוף, והיא עשויה לסייע בהחלטות לטיפול. הבדיקה יכולה לזהות מוטציות ספציפיות באוכלוסיית חולים זו במתאם של 100% עם בדיקות גנוטיפ בביופסיה.

בדיקה עם תוצאות מידיות ובעלות נמוכה

מעבר לכך שמדובר בבדיקה לא-פולשנית, היתרונות העיקריים הנוספים של הטכנולוגיה החדשה נוגעים לקבלת תוצאות במהירות ולעלות הנמוכה של הבדיקה. לדוגמה, תוצאת ביופסיה עשויות לארוך מספר ימים, עם עלות שנעה סביב 2000 דולרים. בדיקת מוטציות אורכת כשבועיים, בעלות של 450 דולרים. מנגד, בדיקת הרוק נאספת בתוך 1-10 דקות, נבדקת בתוך פחות מעשר דקות, ומועברת באופן אלחוטי לרופא מידית. העלות הכוללת נאמדת סביב פחות מ-25 דולרים.

טכנולוגיית הבדיקה תותאם לזיהוי עוד סוגי סרטן

ההתוויה הראשונה לבדיקה היא לסרטן ריאות, אך היא לא תהיה מוגבלת לממאירות זו. לאחר סרטן ריאות, התכנית היא לזהות כל סוג של מחלה ממארת באדם, מאחר שהדנ"א של גידול קיים בכל המצבים הללו. הממצאים מעידים כי דנ"א של הגידול מגיעים לרוק וכי טכנולוגית EFIRM יכולה לזהות דנ"א של הגידול ברגישות כמעט מושלמת.

מחקרים קליניים לקבלת אישורי בקרה צפויים להתחיל במהלך השנה בסין.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום