זכויות ליולדת החל מהשבוע ה-22

(0)
לדרג

בדרך לאישור הצעת חוק לפיה כל לידה החל מהשבוע ה-22, לרבות לידה שקטה של ולד מת, תזכה את היולדת במענק לידה ובמלוא הזכויות הנלוות. ח"כ לביא: זהו תיקון עוול

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא הריון, לידה והגיל הרך.

ילדת לפני השבוע ה-26 אך זכויותייך למענק לידה ולחופשת לידה לא הוכרו? בקרוב מאוד החוק בעניין זה צפוי להשתנות: ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה היום (ב') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הפרטית של ח"כ עליזה לביא וחברי כנסת אחרים, לאחר שמוזגה עם הצעת חוק ממשלתית דומה, לפיה לידה מהשבוע ה-22 להריון, גם אם של ולד מת (לידה שקטה), תקנה ליולדת את מלוא הזכויות במוסד לביטוח הלאומי: מענק לידה, דמי לידה וזכאות לחופשת לידה. כיום רק לידה מהשבוע ה-26 ואילך נחשבת לצורך קבלת הזכויות.

היועצת המשפטית של שדולת הנשים בישראל, עו"ד קרן גרינבלט, ציינה כי עד כה ניצלו מעסיקים את חוסר ההגנה של נשים אלה ופיטרו אותן מעבודתן. יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, הודיע כי ייעשה מאמץ לאשר את הצעת החוק במליאת הכנסת כבר בכנס זה.

עלות הצעת החוק למדינה: 2-3 מיליון ¤ בשנה

נציגת משרד האוצר, יעל אגמון, העריכה את עלות הצעת החוק בכ-2 עד 3 מיליון שקלים בשנה. החוק ייכנס לתוקפו ב-1 לחודש שלאחר פרסומו. יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף מסר כי ייעשה מאמץ לאשר את הצעת החוק במליאת הכנסת כבר בכנס זה.

ח"כ עליזה לביא אמרה בדיון: "סוף סוף, אחרי כל כך הרבה שנים, אנחנו מתקנים עוול שנגרם לנשים ולמשפחות רבות. עד כה, אלה שעברו "לידה שקטה" חוו לא רק אובדן, אלא גם זלזול והשפלה מצד החברה ומקום העבודה".

בואו לדבר על זה בפורום חרדות מהריון ומלידה - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום