גלולות ההרזיה LI DA : סכנת מוות

(0)
לדרג

לאחר שנערה כמעט קיפחה את חייה: משרד הבריאות מזהיר מהשימוש בגלולות ההרזיה LI DA המכילות סיבוטראמין שעלול לגרום להתקפי לב, להפרעות פסיכוטיות ואף למוות

מאת: מערכת zap doctors

בעקבות אשפוזה של נערה בשבוע שעבר שלקתה בהפרעות קצב קשות לאחר צריכת גלולות הרזיה בשם LI DA וכמעט איבדה את חייה: משרד הבריאות שב היום (ה') ומזהיר כי מדובר במוצר, שאינו מאושר על ידי משרד הבריאות. בבדיקות המעבדה אשר בוצעו לכדורים שנטלה הנערה, נמצא כי מדובר באותו התכשיר אשר המשרד כבר הזהיר מפני השימוש בו, ביולי 2015.

LI DA מכיל סיבוטראמין העלול לגרום למוות

כעת, לאחר בדיקות המעבדה שנערכו לתכשיר מסתבר שאכן, בהתאם לחשד תכשיר זה מכיל את החומר המסוכן.

בהודעת משרד הבריאות נכתב כי: "התכשיר מכיל חומר תרופתי פעיל בשם "סיבוטראמין", אשר נאסר לשימוש ושיווק על ידי משרד הבריאות כבר בשנת 2010. השימוש בחומר זה עלול לגרום לנזק בריאותי ותופעות לוואי קשות כגון חרדות, הפרעות פסיכוטיות, התקפי לב ואף מקרי מוות. יש לציין, כי עשרות מקרי מוות דווחו ברחבי העולם עקב השימוש בחומר סיבוטראמין". התכשיר מיובא באופן אישי לארץ או באמצעות מכירה באתרי אינטרנט וברשתות החברתיות.

חשוב: לפני רכישת תרופה או תוסף תזונה לבדוק אודותיו

כזכור, הנערה, תושבת אחד הכפרים בצפון, הגיעה לבית החולים עם הפרעות קצב קשות בליבה. את תוסף התזונה להפחתת משקל מסין היא רכשה דרך האינטרנט.

"יש להיזהר מאוד מתוספי תזונה או תרופות שמבטיחות הרזיה מהירה", אומרת פרופ' ריבה בריק, מנהלת מחלקת ילדים בבית החולים רות לילדים: " אני ממליצה שלפני שרוכשים תרופה או תוסף תזונה מסוג זה דרך האינטרנט, להזין את שם המוצר בגוגל ולבדוק אם יש התראה לגביו שהוא מסכן את הבריאות".

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום