דיאטה ייחודית תרפא מחלת קרוהן?

(0)
לדרג

מחקר בראשות פרופ' אריה לוין מוולפסון: דיאטה ללא רכיבים מסוימים תוביל להחלמה ממחלת הקרוהן. הפוגה במחלה ועיבוי רירית המעי בקרב 70% מהמטופלים

מאת: מערכת zap doctors

האומנם הוצאתם של מזונות מתועשים המכילים רכיבים מסוימים היא המפתח להחלמה ממחלת הקרוהן וממחלות מעי נוספות? בכנס שנערך השבוע במרכז הרפואי וולפסון הוצגו לראשונה נתונים המוכיחים כי דיאטה מיוחדת לחולי קרוהן, יכולה להוביל לריפוי של רירית המעי הגס, ללא תוספי מזון וללא תרופות. טיפול זה הוכח כיעיל גם בקרב חולים אשר לא הגיבו בהצלחה לטיפול בתרופות ביולוגיות מתקדמות.

הדיאטה פותחה על ידי פרופ' אריה לוין, מנהל היחידה לגסטרואנטרולוגיה בילדים בוולפסון והדיאטנית, סיגל בונה. חוקרים נוספים מהעולם שהשתתפו בכנס הבינלאומי הציגו לראשונה מחקרים לפיהם צריכת פירות יכולה לעכב דלקות חוזרת בקרב חולים אשר עברו ניתוחים לכריתת המעי וחולים הסובלים מכיבים. בכנס נכח גם פרופ' גארי וו, מאוניברסיטת פנסילבניה ששיבח את החוקרים הישראלים שהובילו לפריצת דרך משמעותית בטיפול במחלות מעי דלקתיות.

מחלות המעי: בשל רכיבים מסוימים במזון המערבי המתועש

פרופ' לוין הוא אבי התאוריה הגורסת כי רכיבים במזון המערבי המתועש גורמים לשינוי בהרכב חיידקי המעי ולכשל במערכות ההגנה מפניהם. קבוצת המחקר בראשותם של פרופ' לוין וסיגל-בונה פיתחה דיאטה אשר מוציאה רכיבים אלה מן המזון ומכניסה במקומם רכיבים אשר משפרים את הרכב החיידקים המסייעים לתפקוד המעי.

התוצאות: 70% מהמטופלים נכנסו למצב של הפוגה במחלת הקרוהן, וכמו כן אחוז גבוה מהם עבר עיבוי של רירית המעי.
כעת מתנהלים תחת מטרייתו של פרופ' לוין ארבעה מחקרים חדשים בתחום בארה"ב, בקנדה, באירופה ובאוסטרליה ומטרתם היא לבחון את הדיאטה לטיפול בקרב ילדים ומבוגרים חולי קרוהן.

בואו לדבר על זה בפורום צליאק וקרוהן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום