נדבק באפריקה בשני סוגי מלריה

(0)
לדרג

צעיר ישראלי כבן 30 העובד ברואנדה, אושפז בבני ציון לאחר שנדבק בשני סוגי מלריה, התאושש ושוחרר. פרופ' פוטסמן: יש לשתות כדורי מניעה בכל תקופת השהות

מאת: מערכת zap doctors

צעיר ישראלי כבן 30, שעובד ברואנדה שאפריקה אושפז במרכז הרפואי בני ציון שבחיפה לאחר שאובחן כמי שנדבק במלריה. הצעיר שוחרר במצב תקין מבית החולים כעבור כמה ימי אשפוז לאחר שטופל והתאושש מהמחלה הקשה. לדברי פרופ' ישראל פוטסמן, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי בני ציון: "מדובר בצעיר שלא נטל תרופות מונעות למלריה, וחלה בשני סוגים שונים של הטפיל. לכן, מומלץ מאוד לקבל טיפול תרופתי מונע באופן קבוע בזמן השהייה באזורי מלריה".

הצעיר, שעבד באפריקה תקופה ממושכת, הגיע לחדר המיון במרכז הרפואי בני ציון שבחיפה כשהוא סובל מחום ומצמרמורת, לאחר שכבר חלה באפריקה בסוג אחד של מלריה ושם גם טופל. ההערכה היא, שבאופן נדיר, הצעיר נדבק בשני סוגי מלריה ו"ייבא" אותן ארצה.

באפריקה סכנת ההידבקות גדולה עד לפי 5 מאשר במזרח הרחוק

פרופ' פוטסמן מסביר כי "קיימים חמישה סוגים שונים של מלריה המועברים כולם ע"י עקיצת יתושים. עדיין אין חיסון למחלה ולכן חייבים לקחת טיפול מונע ע"י כדורים בכל משך תקופת השהות. על המתכננים לצאת לטיול או לעבודה באפריקה לדעת ששם הסיכוי להידבק במלריה הוא פי 5 מאשר במזרח הרחוק. מחלת המלריה היא סכנה אמתית ומוחשית באפריקה ונחשבת לאחד מגורמי התמותה העיקריים שם".

חובה לשתות כדורים מונעי מלריה בכל תקופת השהות

בכדי להימנע מהידבקות במלריה יש לגשת למרפאת מטיילים קרובה ולהצטייד בכדורים מונעי מלריה אשר יינתנו להם בהתאם לאזור שבו הם מתכוונים לשהות. הכדורים הקיימים כיום מקנים הגנה בשיעור של מעל ל-95%. בנוסף, יש להיעזר בתכשירים דוחי יתושים בנוסף ללבישת בגדים ארוכים ונעלים גבוהות, הקפדה על שינה עם חלונות מרושתים וכילות.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:
פורום מחלות זיהומיות
פורום רפואת מטיילים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום