אסתמה: סיכון לשלבקת חוגרת

(0)
לדרג

עלייה של 70% בסיכון למחלת שלבקת חוגרת בקרב חולי אסתמה מבוגרים בהשוואה לשאר האוכלוסיה, ככל הנראה בשל דיכוי מערכת החיסון הנרכשת. מומלץ להתחסן

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

אסתמה היא גורם סיכון למחלת שלבקת חוגרת (הרפס זוסטר) במבוגרים ולכן על רופאים לשקול לחסן חולי אסתמה גם בגיל 50 שנים. כך עולה ממאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology בו דיווחו חוקרים על ממצאי מחקר חדש בנושא.

עלייה של 70% בסיכון לשלבקת חוגרת בקרב חולי אסתמה

החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות של חולים אפשריים עם שלבקת חוגרת: הם זיהו 371 מקרים של שלבקת חוגרת במהלך המחקר והשוו אותם אל מול 742 ביקורות.
מבין 371 המקרים של שלבקת חוגרת, 87 חולים (23%) אובחנו עם אסתמה, זאת בהשוואה ל-114 מבין 742 החולים בקבוצת הביקורת (15%). מהנתונים עולה כי במבוגרים עם אסתמה תועדה עלייה של 70% בסיכון להתפתחות שלבקת חוגרת, בהשוואה לאלו ללא אסתמה.

הסיבות לקשר בין שתי המחלות אינן ידועות

החוקרים כותבים כי ממצאי מחקר זה מחזקים מחקר קודם שמצא כי מחלת האסתמה היא גורם סיכון בלתי-תלוי להרפס זוסטר בילדים. ייתכן כי הדבר נכון גם עבור מחלות אלרגיות אחרות. ההשפעה של אסתמה על הסיכון לזיהומים עשויה לכלול אתרים אחרים מעבר לדרכי האוויר.

הסיבות לקשר בין שתי המחלות אינו-ידוע, אך פגיעה בתפקוד מערכת החיסון בעור ובדרכי האוויר תועדה היטב בחולים עם אסתמה. החוקרים מניחים כי מאחר שאסתמה מסייעת בדיכוי מערכת החיסון הנרכשת, היא עשויה להביא לעלייה בסיכון לשלבקת חוגרת.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום