SCiO: אפליקציה למעקב תזונתי

(0)
לדרג

אפליקציה סלולרית בסיוע התקן אלחוטי קטן סורקת את הרכבם הכימי של מזונות שונים בתוספת טיפ לכמות המומלצת. מיועד לחולי סוכרת ולנמצאים בדיאטת רזון. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

תהיתם פעם איך באמת אפשר לדעת מה הערך התזונתי של מנת האוכל שלכם? כמה שמן היה בטיגון? כמה סוכר, פחמימות וקלוריות יש בעוגה? מכשיר חדש יוכל לומר לכם מה הערך התזונתי המדויק של המזון אותו אתם אוכלים על ידי סריקת ההרכב הכימי של המנה. הסטארט אפ הצרפתי DietSensor השיק לאחרונה חיישן מולקולרי בשם SCiO. החיישן הקטן שיכול להיכנס לכיס המכנס, פועל בעזרת התקן לתקשורת אלחוטית (Bluetooth).

סריקה על פי האינטראקציה של המזון עם האור

החיישן מסתמך על ספקטרוסקופיה (אבחון כיצד מולקולות מגיבות לאור) בדומה לאינפרא אדום כדי לקבוע את ההרכב הכימי של משקאות ומזון, כלומר ה-SCiO יכול לנתח חומרים על פי האינטראקציה של המולקולות שלהם עם אור. יש לציין שביכולתו לנתח רק מאכלים הומוגניים (קרקרים, גבינות, לחם וכדומה) ולא ארוחה שלמה דוגמת כריך. יחד עם זאת, האפליקציה אליה החיישן מחובר מאפשרת למשתמש להכניס ארוחות מורכבות באופן ידני. החיישן מתאים גם לניתוח מזונות שהוכנו בבית דוגמת עוגות.

ערך תזונתי בלחיצת כפתור

בהדגמה שנעשתה הוחזק המכשיר מעל לחתיכת גבינה ובלחיצת כפתור אחת על האפליקציה הוצגו כמויות השומן והפחמימות הנמצאות בה בתוספת טיפ כמה מומלץ לאכול מגבינה זו. מידע זה הועבר גם לפרופיל הבריאות האישי שהראה טבלאות שונות בנוגע לצריכת המזון היומית של המשתמש. יחד עם זאת דרושות התנסויות משתמשים במוצר לצור התרשמות אמתית מפעולתו.

תוכנן עבור חולת סוכרת בת 9 על ידי הוריה

SCiO בהחלט יכול לסייע לאנשים המעוניינים לרדת במשקלם אך מטרתו העיקרית היא לסייע לאנשים החולים בסוכרת או במחלות לב וכלי דם לעקוב אחר התזונה שלהם. המוטיבציה ליצירת המכשיר הנה בתם בת ה-9 חולת הסוכרת מסוג 1 של ממציאי החיישן ויוזמי הסטארט-אפ, רמי ואסטריד בונסאי. המחלה מאלצת את החולים בה לעקוב באופן מדויק אחר צריכת הפחמימות שלהם בכל ארוחה ולמדוד את רמות האינסולין בדמם.

השניים פיתחו אפליקציית הדרכה ועזרה בתחום התזונה ועבדו עם החברה הישראלית Consumer Physics לפיתוח מכשיר שמצליח להפוך את תהליך המעקב התזונתי לאוטומטי. החיישן עוקב אחר האופן בו המולקולות במזון רוטטות באופן ייחודי בהיחשפותן לאור. מעבדות כבר עשו שימוש בשיטה זו בעבר, אולם זו הפעם הראשונה שהשיטה מגיעה גם אל הצרכן ככלי למעקב אחר התזונה .

מחירו של חיישן SCiO היא 249$ בתוספת עלות חודשית של 10$ עבור השימוש באפליקציה הסלולרית.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סוכרת
פורום הרזיה ללא דיאטה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום