שירות חדש לתרומת ביציות ב"ליס"

(0)
לדרג

מיועד לנשים שאינן יכולות לייצר ביציות בעצמן והזכאיות לתרומת ביצית על פי חוק. התורמות: בגילאי 21-35, לא נשואות ובאישור ועדה. פרופ' עזאם: לעזור לסובלים מעקרות

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא הריון, לידה והגיל הרך.

שירות חדש של תרומת ביציות לנשים שאינן מסוגלות לייצר ביציות איכותיות בעצמן. השירות הוקם במסגרת היחידה להפריה חוץ גופית בבית חולים ליס שבאיכילוב ומנוהל על ידי פרופ' פואד עאזם. השירות מיועד לנשים בגילאי 18-54 שאינן מסוגלות לייצר ביציות בעצמן ושהרופא המטפל המליץ בפניהן על תרומת ביציות. השירות החדש ייתן מענה לנשים שהוגדרו כזכאיות לפי החוק משנת 2010.

פרופ' פואד עזאם, מנהל שירות תרומת הביציות ב"ליס": "השירות החדש ייתן מענה לנשים וזוגות הסובלים מעקרות. אנו מבטיחים להעניק את השירות הטוב ביותר עם הטכנולוגיה החדשנית ביותר למטופלות ולעשות כל שביכולתנו על מנת להגשים לנשים ולזוגות את חלומם להפוך להורים לתינוקות בריאים".

שאיבה, הפריה והחזרה למקבלת התרומה

המקרים הרווחים בגינם נשים נזקקות לתרומת ביציות הם לאחר טיפולים כימותרפיים, טיפולי הקרנה, מחלות אוטו-אימוניות, תסמונת טרנר, כשל שחלתי מוקדם, לאחר כריתת שחלות ונשים לאחר מספר רב של טיפולי הפריה כושלים. כמו כן, שירות זה צפוי לתת מענה לנשים עם מחלות גנטיות המונעות מהן להשתמש בביציות שלהן כדוגמת תסמונת ה-X השביר. בתהליך שואבים ביציות מתורמת ומפרים אותן בתא זרע ולאחר מספר ימים מחזירים את הביצית המופרית לרחם של מקבלת התרומה.

תורמות נשואות: רק באישור ועדת חריגים

* על התורמת צריכה להיות בת 21-35 ושאינה נשואה (למעט מקרים חריגים), בריאה בגופה ובנפשה ולעבור ועדת אישורים באחריות בית החולים.

* אישה תוכל לתרום ביצית רק שלוש פעמים במהלך חייה ובהפרש זמן של שישה חודשים לפחות בין תרומה לתרומה.

* כל תורמת תוכל לתרום מהביציות שלה לתשע נשים לכל היותר ורשאית להקצות עד 20% ולכל היותר שתי ביציות, לצרכים אישיים. התורמת תזכה לתשלום עבור תרומת הביציות כנהוג בחוק.

* התורמת ומקבלת התרומה תהיינה בנות אותה הדת.

* התורמת ומקבלת התרומה יישארו אנונימיות במהלך התהליך.

כמו כן, יוקמו ועדת מעקב שתפקח על רישום התרומות ועל חלוקת הביציות, מאגר חסוי של ילדים שנולדו מתרומת ביצית וכן ועדת חריגים באחריות משרד הבריאות, שתאשר בקשה לתרומה מקרובת המשפחה, מאשה נשואה או שלא מאותה דת.

בואו לדבר על זה בפורום תרומת ביציות והפריה חוץ גופית (IVF).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום