בילינסון: 7 השתלות ב-48 שעות

(0)
לדרג

שיא בבילינסון: שבעה חולים זכו מחדש בחייהם במרתון השתלות בן 48 שעות ובסיועם של 50 אנשי צוות הושתלו 4 כבדים ו-4 ריאות. פרופ' איתן מור: זה שווה הכול

מאת: מערכת zap doctors

מרתון השתלות מוצלח בבילינסון: במהלך 48 שעות בוצעו בבית החולים בילינסון שבעה השתלות מוצלחות של שמונה איברים: 4 כבדים ו-4 ריאות (שתיים מהריאות במושתל אחד) שהעניקו חיים חדשים לשבעת המושתלים במאמץ משותף של כ-50 אנשי צוות בית החולים.

ניתוח נדיר המשלב השתלת כבד וקיצור קיבה

ארמנק אקופיאן, מושתל כבד, בן 47 מהקריות, זכה להשתלה לאחר שחיכה שנתיים וחצי ברשימת ההמתנה. הוא נזקק להשתלת כבד לאחר שחלה בשחמת לאחר שנדבק בהפטיטיס סי. אקופיאן עבר ניתוח נדיר המשלב השתלת כבד וקיצור קיבה. זהו המקרה השני בארץ והשמיני בעולם בו נעשה ניתוח משולב כזה. את ניתוח ההשתלה ביצע ד"ר אביתר נשר, סגן מנהל מחלת השתלות בבילינסון ואת ניתוח קיצור הקיבה ביצע ד"ר אנדריי קידר, רופא בכיר במערך הכירורגי בבילינסון.

כבד נוסף הושתל במאי שנזקק להשתלה על רקע אי ספיקת כבד.

קריאה מפתיעה מבית החולים לחזור לשם השתלה

עזרי ענבי, מושתל הריאות, מספר כי היה בביקורת בבית החולים וכשחזר לביתו, הגיע הטלפון המיוחל מפרופ' מרדכי קרמר, מנהל מכון הריאות, שבישר לו שיש ריאות עבורו.
מצב כל המושתלים טוב, חלקם כבר מתאושש במחלקות וחלקם עדיין בטיפול נמרץ בשלבי התאוששות.

פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון, סיפר בסיפוק כי "שלושת המושתלים שקיבלו ריאות היו חולים קשים מאוד, חלקם אף הגיעו כבר בעבר להשתלת ריאות ומסיבות של חוסר התאמה לא בוצעו ההשתלות, הפעם לשמחתי, הייתה התאמה מלאה, ולאחר תקופת של ציפייה ארוכה, הם זכו בחיים חדשים".

פרופ' איתן מור, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון, הוסיף וסיכם: "ב-48 שעות ביצענו מספר השתלות הזהה לממוצע ההשתלות במרכזים אירופאיים גדולים.
אני שמח וגאה לומר כי בתום היומיים הללו הצלחנו לעמוד במשימה שעמדה לנגד עינינו ולהציל את חייהם של 4 חולי הכבד גם במחיר של השתלות סביב השעון ללא הפסקה ומנוחה. כשאני רואה את המושתלים מתאוששים ומחלימים זה שווה את הכול".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:
פורום כירורגיה של הכבד ודרכי המרה
פורום מחלות ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום