פריצת דיסק/ בלט? טיפול ללא ניתוח

(2)
לדרג
תוכן מקודם

סובלים מפריצת דיסק או בלט? חוששים מניתוח? כדאי שתשקלו טיפול בעזרת טכנולוגיית Eurotech DOC, שמטרתה הפחתת לחץ על עמוד השדרה ללא כירורגיה

טיפול כירופרקטיקה
077-9977114 (מספר מקשר)

טכנולוגיית "הפחתת לחץ" על עמוד השדרה היא המצאה טיפולית - ללא כירורגיה, ייחודית בישראל. שולחן הפחתת הלחץ, Eurotech DOC, כולל רצועות קשירה וחיבור למחשב, בו מזינים את כל הנתונים המדויקים של כל פציינט - ומטפלים בכל פעם בבלט או פריצת דיסק אחת, לפי הצורך ובהתאם לחומרת המצב.

מה ההבדל בין בלט לבין פריצת דיסק?

פריצת דיסק מתחילה, בדרך כלל, בבלט; זהו מצב בו הדיסק בולט. למעשה, זהו השלב הראשון של פריצת דיסק. בלט נוצר כאשר קירות הדיסק נחלשים והחומר שבתוך הדיסק ("ג'לי") מתחיל לצאת, בעקבות הקרע שבקיר. כך קורה שהדיסק בולט החוצה - וחלקו נותר בפנים.

פריצה היא מצב בו הקיר כולו נקרע - ונוצר בו חור. החומר יוצא לחלוטין לעמוד השדרה. למעשה, ישנם שלושה ביטויים להתרחשות בלט או פריצת דיסק: כאבים בגב ללא הקרנה; כאבים בגב תחתון והקרנה לרגל או ליד; הקרנה לרגל ללא כאב גב.

מה משפיע על מידת הכאב שהמטופל חווה - או לא חווה - בעקבות פריצת הדיסק?

בכל עמוד השדרה, כולל בדיסק עצמו, יש עצבים קטנים. אם הבלט או פריצה לוחצים על העצבים בתוך הדיסק, זה גורם לכאבים בגב. אם יש פגיעה בעצבים של עמוד השדרה, כבר קיימת הקרנה לרגל או ליד. מידת הכאב תלויה בזווית בה יוצא הבלט. יש מקרים בהם קיימים בלטים בשיעור 2 מ"מ - והכאבים בלתי נסבלים; לעומת זאת, יש מקרים אחרים, בהם הבלט הוא בשיעור 10 מ"מ, אך ללא כאבים. הכל תלוי בזווית.

שולחן הפחתת הלחץ, Eurotech DOC (צילום: מרפאה ד"ר יואב שטיין)
שולחן הפחתת הלחץ, Eurotech DOC (צילום: מרפאה ד"ר יואב שטיין)

איך עובד המכשיר להפחתת הלחץ?

כאמור, המכשיר ל"הפחתת לחץ" כולל מיטה, בה שוכב הפציינט - ורצועות, שבעזרתן מאבטחים אותו למיטה ומחברים למחשב. במחשב, מזינים את הנתונים הרלוונטיים לגבי מיקום הבלט. זה מאוד מדויק. השולחן הממוחשב זז; ומפריד, באופן כמעט בלתי מורגש, את החוליות, לפי הספציפיקציות המדויקות. חיישנים ממוחשבים בשולחן מתעדים את המתח בכל 2.5 (שתיים וחצי) אלפיות שנייה, כלומר: 400 פעמים בשנייה! אם השרירים מתהדקים, השולחן מתאים את עצמו, כדי לשמור על השרירים רפויים, כך שלא יתנגדו להפרדה הרצויה של החוליות והדיסקוסים.

מה ניתן לעשות, אם יש מספר בלטים או פריצות דיסק? במה מטפלים קודם?

אם יש מספר בלטים, הטיפול נעשה כל פעם בפריצה אחת - לפי מצב הדחיפות. למעשה, המכשיר מבצע מתיחות; המכשיר "לוקח" את האזור, חוליה מלמעלה ולמטה - ומותח את החוליות רק באזור הזה. מים, חמצן וחומרים מזינים נספגים על ידי הדיסקוס ומשפרים את התזונה, מאזנים את ה-PH ומשפרים את התנועה, מאפשרים לדיסקוס להתחיל בתהליך ההחלמה. המכשיר מפעיל לחץ ושואב את הג'לי כמו שואב אבק, חזרה לתוך הדיסק. הקרע נעלם לאט לאט - והגוף מרפא עצמו. הטיפול לא כואב ונמשך כ-30 דקות. יש לעבור סדרת טיפולים.

כיצד המכשיר מפחית את הכאב?

הוואקום בדיסקוסים מפחית את נפיחויות הדיסקוס ואת הבקעים, כדי להפחית מן הלחץ המופעל על העצבים - ולשפר או לפתור כאבי רגליים וזרועות. גם הפרדת החוליות מפחיתה מן הדחיסה של המפרקים הכואבים. לעיתים קרובות, מטופלים נרדמים במהלך הטיפול.

זהו תהליך נוח, על פי רוב. כל "מחוללי הכאבים" השכיחים בעמוד השדרה מטופלים; והגב יוצא נשכר מן הטיפול. זהו הטיפול הטוב ביותר, ביחס לכל טיפול אחר, מכל סוג שהוא, המשפר את הסטטוס הפיזי והכימי של הדיסקוסים - ומעניק למטופל עמוד שדרה טוב יותר. הבעיה המידית משתפרת - וגם עתיד עמוד השדרה משתפר.

לפני ואחרי טיפול בפריצת דיסק (צילום: ד"ר יואב שטיין)
לפני ואחרי טיפול בפריצת דיסק (צילום: ד"ר יואב שטיין)

מהם התנאים להצלחת הטיפול?

ראשית, יש למנות את התנאים להצלחת הטיפול: תחילה, יש לבצע את הטיפול שלוש פעמים בשבוע, שעה בכל טיפול. משך חצי שעה, הטיפול נעשה במיטת המכשיר - ועוד חצי שעה כירופרקטיקה, לשם טיפול בנפיחויות.

התנאי השני ההכרחי: קבלת CT אוMRI מהשנה האחרונה, כדי שיהיה ניתן לבדוק את כל ההיבטים. במרבית המקרים, לאחר בחינה מדוקדקת, מתקבל החלטה כי ניתן לטפל. רק חלק קטן מהמקרים בלתי ניתן לטיפול.

התנאי השלישי: חשוב לחזק את הגב התחתון באמצעות פיזיותרפיה מדויקת ומותאמת למטופל.

תנאי רביעי ואחרון הוא ביצוע תחזוקה ושמירה, לאחר הטיפול. יש להגיע פעם בחודש ל"טיפול 10,000" בדומה לטיפול של רכב במוסך, כך גב הגב זקוק ליישור עמוד השדרה ולבדיקה של המפרקים והתנועתיות החופשית. תחזוקה זו מונעת כאבים עתידיים וגם מונעת מפריצות הדיסק לחזור.

מהם אחוזי ההצלחה של הטיפול?

לטיפול בעזרת המכשיר יש 80%-85% הצלחה (כולל הכירופרקטיקה). לשם השוואה, להלן מספר נתונים מעניינים על ניתוחי גב ממגזין The American Journal of Medicine: מידי שנה מדווחים 80 אלף מיקרים של ניתוחי גב כושלים בארה"ב ו-19% מניתוחי הגב הינם ניתוחים חוזרים. נתון מדאיג הוא ש- %-95%75 ממטופלים שעברו ניתוח מותני לא יחזרו לשגרת עבודה - וזו הרי הסיבה שמלכתחילה הם פנו לכירורגיה של עמוד השדרה תסכול מהכאב ורצון לשוב לפעילות יומיומית.

למרבה הצער, לעיתים, ניתוחי הגב מותירים את המטופלים במצב רע עוד יותר מזה שהיו בו טרם הניתוח. ומה שעצוב עוד יותר הוא שכ-90% מהפעולות הכירורגיות כלל אינן הכרחיות וניתן לטפל בדרכים לא פולשניות.

במה המכשיר מטפל?

קריעות דיסקוס/רצועות טבעתיות, דיסקוסים נפוחים, דיסקוסים בקועים, דיסקוסים בולטים, דיסקוסים חולים, היפרטרופיה של רצועות, כאבים במפרקים, ניוון במפרקים, ניוון צלעות, היצרות צדית ומרכזית, חדירה של עצבים, דחיסה של עצבים, התקה של עצבים וכדומה.

ד"ר יואב שטיין הוא כירופרקט.

סייעה בהכנת הכתבה: רון שגב פינקלמן, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום