בעיות אורתופדיות? בי קיור לייזר

(0)
לדרג

בי קיור לייזר, מכשיר רפואי ביתי, מצליח להפחית משמעותית את הכאב ומסייע בפתרון הבעיה - ללא שימוש בתרופות. ומה אומרים רופאים מומחים? המכשיר עובד ומוכח מחקרית. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

המסלול שעובר גופו של אדם, כאשר פגיעה כלשהי בגוף איננה נרפאת בצורה נכונה - והופכת לכרונית, הוא מסלול של ירידה מתמשכת בתפקוד, אשר תוצאותיה עלולות להשפיע גם על יכולותיו הפיזיות וגם על מצבו הרגשי של האדם.

מהן הפציעות השכיחות הגורמות לכאב?

הירידה בתפקוד עלולה להיגרם כתוצאה מאירוע אקוטי כלשהו שהתרחש, כמו תאונה או נפילה, אשר גרמו לשבר, סדק או קרע בשרירים, גידים או ברצועות, שלא נרפאו כהלכה; או כתוצאה משחיקה לאורך זמן, אשר עם תהליך ההתבגרות, פגיעתה הולכת ומחריפה - ועוצמת הכאב עולה עד כדי קושי ממשי בתפקוד היומיומי.

מהי שכיחות הכאב הכרוני בעולם? מהי שכיחות מוגבלות התנועה - כתוצאה מכאב כרוני?

כאב כרוני באזור מסוים בגוף, כגון: כאבי גב, כאבי כתף, כאבי צוואר, כאבי ברכיים, כאבים בכפות הרגליים ועוד - גורם לפגיעה קשה באיכות החיים. לפי מחקרים שונים, שליש מהאוכלוסייה בעולם המערבי סובלת מכאב כרוני; ובארה"ב כ-50 מיליון איש סובלים ממוגבלות חלקית או מלאה, בגלל כאבים כרוניים.

מהו כאב אקוטי?

לרוב, כאב אקוטי מאופיין בנזק לרקמה, כמו - למשל - פגיעה בגב או נקע בקרסול. כאב שנמשך מספר חודשים נקרא כאב כרוני. בהגדרה, כל פציעה או פגיעה בגוף אמורה להחלים תוך 3-6 חודשים. במצבים שבהם הכאב מתמשך, הווה אומר, המוח ממשיך לייצר את תחושת הכאב, הקושי שצריך להתמודד אתו הוא כבר לא הנזק הראשוני, אלא הבעיה העצבית של הולכת הכאב. זו כבר בעיה מורכבת יותר להתמודדות.

בי קיור לייזר (צילום: אריקה כרמל)
בי קיור לייזר (צילום: אריקה כרמל)

האם נטילת תרופות עשויה לעזור?

נטילת תרופות יכולה לעזור, אך במידה מוגבלת; הרי אי אפשר לקחת משככי כאבים לנצח, גם מכיוון שבמקרים רבים השפעתם יורדת; וגם בגלל שהדבר איננו מומלץ לבריאות הגוף. ייתכן כי האפשרות הניתוחית תעלה על השולחן, אך במקרים רבים תמצאו שחוות דעת נוספות יראו שאין תמימות דעים לגבי היכולת המוחלטת של ניתוח לפתור את בעיית הכאב.

בשנים האחרונות משווק בישראל מכשיר לייזר רך הנקרא בי-קיור לייזר, המטפל בכאב - ואף מסייע בפתרון הבעיה.

למי מיועד בי-קיור לייזר?

בי-קיור לייזר מיועד לאנשים הסובלים מבעיות אורתופדיות וכאבים כרוניים ואקוטיים, פצעים ודלקות. כאבי גב, כאבי ברכיים, ארטריטיס, כאבי שרירים, מרפק טניס, דלקת בשורש כף היד, פצעים ודלקות בכל אזור בגוף. בכל אחד מהמצבים האלה, ניתן להשתמש במכשיר, אשר יסייע בטיפול בדלקת, בהפחתת הכאב - ויתמוך בחזרה לתפקוד יומיומי רגיל.

מתוך חוות הדעת המקצועית של ד"ר חגי אמיר, רופא בכיר, מומחה לכירורגיה אורתופדית ושיקום, בנושא הטיפול בבי-קיור לייזר: "לאור מחקרים רבים שבוצעו על טיפול בלייזר רך, בספרות, במהלך עשרים השנה האחרונות; ולאור היכרותי עם המכשיר, אפרט להלן את האינדיקציות המומלצות לטיפולים בבי-קיור לייזר: טיפול בדלקות בגיד, טיפול בארטריטיס - דלקת במפרקים קטנים, טיפול בחבלות אקוטיות, טיפול בכאבי גב וצוואר בלתי ספציפיים, טיפולים במצבי פגיעה ביומכנית כרונית, טיפול בפצעים קשי ריפוי.

כיצד הטכנולוגיה עליה מבוסס בי-קיור לייזר מטפלת בכאב הכרוני?

מפחית את הכאב: בי-קיור לייזר מעודד שחרור אנדורפינים, שהם הורמונים טבעיים המיוצרים במוח -וגורמים לשיכוך כאב. האנדורפינים מפחיתים את עוצמת הכאב שחש המטופל. בהיעדר כאב, המטופל יכול לחזור לשגרה ולעלות ברמת התפקוד, עד חזרה לתפקוד מלא.

מטפל במקור הבעיה: בי-קיור לייזר מפחית את ייצור החומרים מתווכי הדלקת ותסמיני הדלקת - האודם, הנפיחות והכאב מתמתנים; ולבסוף, נעלמים. לאחר ירידת הפעילות הדלקתית, מתאפשר תהליך ריפוי מואץ של המקום הפגוע, באמצעות כוחו הטבעי של הגוף לרפא את עצמו.

מעורר את האזור הפגוע לריפוי עצמי: במקרים רבים, הכאב המתמשך נוצר כתוצאה מלחץ על סיבי העצב. הלחץ נוצר מנפיחות, בצקות ודלקת סביב האזור הפגוע. בי-קיור לייזר מרחיב את כלי הדם והלימפה ומאפשר סינון וניקוי יעילים מהאזור המודלק והבצקתי, עד שהלחץ על העצב משתחרר.

ירידת הלחץ מובילה לירידה ברמת הכאב וכן מאפשרת לכלי הדם והלימפה להזרים לאזור הפגוע את האנרגיה הדרושה להחלמה מהפגיעה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום