ביטוח סיעודי: מבקר המדינה יחקור

(0)
לדרג

שערוריית הביטוח הסיעודי: מבקר המדינה, יוסף שפירא, יחקור את התנהלות המפקח על הביטוח לאחר שכמיליון קשישים נותרו ללא כיסוי. ח"כ אלהרר: כשלון האוצר

מאת: מערכת zap doctors

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הודיע אתמול (ג') בתום דיון סוער בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, כי יבדוק בקרוב את ההתנהלות בעניין של המפקח על הביטוח באגף שוק ההון באוצר. מהדיון נעדרה, על אף שהוזמנה, המפקחת על הביטוח באוצר, דורית סלינגר.

יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר: "מיליון וחצי איש ניסו להבטיח את עתידם לימי הזקנה, ולמרות ששילמו וימשיכו לשלם את הפרמיות, הם לא יזכו לכך. ההסתדרות והאוצר כשלו בהגנה על העובדים מפני סעיפים דרקוניים בהסכם הביטוח המבטלו, אם המבוטח לא יעשה בו שימוש, ובכל חודש צפויים 5,000 קשישים נוספים לאבד את גמלת הסיעוד שלהם".

1.2 מיליון קשישים נפלו בפח ומצפים למזור

לדברי ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני): "כבר שלוש שנים אלפי קשישים מצפים למזור בנושא. החלטת שר האוצר היא מיצג שווא. חברות הביטוח, בהונאה והטעייה גדולה, הפילו בפח 1.2 מיליון קשישים, והאשמה היא המדינה על שאפשרה להן במשך כ-30 שנה למכור פוליסות שכאלו, כשאין אפשרות למכור פוליסה ללא פיקוח של המפקח על הביטוח באוצר. על המדינה היה להתערב ולהבטיח את ביטחונם של המבוטחים התמימים ועל מבקר המדינה לבדוק - איך הממונים על הביטוח הקודמים לא זיהו את הבעיה, או שזיהו והתעלמו".

האוצר: "לקח זמן עד שזיהינו את הבעיה וטיפלנו בה"

שרונה פלדמן, ראש תחום ביטוח בריאות באוצר, השיבה כי ביטוח שאינו מעניק תמיכה לקשישים סיעודיים, אינו ביטוח סיעודי. "בתחילה הביטוחים הסיעודיים נחתמו לתקופה מוגבלת, אך אגף שוק ההון זיהה כי הביקוש לביטוח הסיעודי גדל בעוד שלא ניתן להבטיח די עובדים צעירים שיממנו ויסבסדו את תשלום גמלת הסיעוד. לכן ניתנה הוראה לקופות החולים להעניק ביטוח סיעודי אחיד שלא יהיה נסמך על חברת-ביטוח, אלא במודל ארוך-טווח. לקח זמן עד שזיהינו את הבעיה וטיפלנו בה: בתחילה (2004) בקופות החולים, ולאחר-מכן (2007) בחברות הביטוח. לאור חשיבות הנושא התחלנו בהתייעצות ארגונית, וביקשנו למנוע מצב בו יחתמו הסכמים ל-10-15 שנה, בטרם ניתן מענה לאוכלוסייה המבוגרת. הביטוחים הקבוצתיים במקומות-עבודה ממשיכים, כיוון שמטרתנו להגן על המבוטחים, ואנו פועלים במרץ כדי להגן על כולם".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום