אחרי פריצת דיסק: מלכת המדבר

(0)
לדרג

לפני שאריאלה טצ'ור עברה את הניתוח לפריצת דיסק, היא לא האמינה שתהיה מסוגלת להשתתף ב"מלכת המדבר". הניתוח האנדוסקופי הגשים את חלומה. צרכנות רפואית

רופא אורטופד ,מומחה לנוירוכירורגיה
09-7737709

אריאלה טצ'ור מעידה על עצמה כי היא אישה דינמית, היפר אקטיבית, ספורטיבית ו... אפילו קצת "משוגעת". בחיי היום יום, היא מלאה בעשייה ומנהלת חמישה הוסטלים, לאנשים המתמודדים עם פיגור שכלי. היא עושה את כל הדברים האלה בהצלחה רבה.

היום בו טצ'ור סבלה מפריצת דיסק צווארית החל באופן פתאומי, ללא כל הכנה מוקדמת. בעקבות האירוע, חייה של טצ'ור השתנו מאוד - מהקצה אל הקצה - והסבל היה מנת חלקה.

"אין רופא שלא הגעתי אליו, כל האורתופדים הכי נחשבים, כולל מרפאת כאב, זריקות, סטרואידים ומשככי כאבים. לצערי, שום דבר לא עזר - וסבלתי מכאבי תופת. כבר לא הרגשתי את יד ימין. קבעו לי ניתוח עם שני קיבועים וניבאו לי 50% סיכויי הצלחה בלבד, תוך סיכון להגבלה עתידית בתנועתיות", משתפת טצ'ור אודות הימים הקשים שעברה.

אז מדוע ביטלת את הניתוח?

"בשל החששות הכבדים שלי מהניתוח שאני אמורה לעבור, הכרוך בהזזת קנה נשימה וושט. ניתוח בו נאמר לי שיחתכו לי חוליות וכל זה עם 50% סיכויי הצלחה, החלטתי להיפגש עם הרב פירר כי חששתי להגיע לכיסא גלגלים אחרי הניתוח. מסרתי לידיו את הדיסק הממוחשב של בדיקת ה-MRI שלי. הוא בחן אותו - ואמר לי שהוא מכיר רופא שפועל בשיטה ייחודית וחדשה ללא קיבוע, השיטה האנדוסקופית. וכי הוא חושב כי השיטה תתאים לי".

מה היה השלב הבא?

"הגעתי לייעוץ אצל ד"ר שלמה דוידוביץ', נוירוכירורג בכיר בבילינסון, אשר התמחה במשך 3 שנים בפיטסבורג בארה"ב - והוא הסביר לי על השיטה האנדוסקופית החדשנית בה הוא מנתח. משמע: באזור הניתוח, יבוצע חתך קטן, דרכו יוחדר אנדוסקופ, שיאפשר למנתח לראות את האזור המנותח בצורה ברורה - ולבצע פעולות מדויקות, ללא פתיחה נרחבת של האזור. בנוסף, יוסר חלק מהדיסק, כדי להפחית מהלחץ על העצב. עברתי את הניתוח - וכשהתעוררתי, לא היה לי אפילו תפר אחד, אלא רק פלסטר קטן על הצוואר, שירד מספר ימים לאחר מכן. לא כאב לי כלום. התלבשתי וירדתי לשתות קפה בבית הקפה!".

אריאלה טצ
אריאלה טצ'ור בתחרות מלכת המדבר בפיליפינים (צילום: אריאלה טצ'ור)

ד"ר שלמה דוידוביץ', שביצע את הניתוח באריאלה בשיטה האנדוסקופית, מסביר: "מדובר בניתוח זעיר פולשני, המבוצע באמצעות חתך קטן, דרכו מוחדר אנדוסקופ, המאפשר לראות את האזור המנותח - ולבצע פעולות ללא פתיחה נרחבת של האזור".

"המנתח מסיר חלק מהדיסק, או משייף ומסיר הסתיידות, כדי להפחית מהלחץ על העצב. ניתוח זה מייתר את הצורך בקיבועים ושתלים. לניתוח האנדוסקופי יתרונות ברורים. תחילה, הציוד המיוחד בו אני משתמש מאפשר לי לראות תמונה מוגדלת פי 100 של האזור המנותח דבר המשפר לעין שיעור את יעילותה של הפעולה הניתוחית ודיוקה. ראות טובה זו מעלה את שיעורי ההצלחה של הניתוח, תוך החלמה מהירה וקלה יותר. שימור האנטומיה של הגוף מאפשר שמירה מקסימלית של הרקמות, ללא מגבלה בתנועתיות וחוסר יציבות בעמוד השדרה שעלולים לקרות לאחר ניתוח פתוח".

אריאלה, אך נראים חייך לאחר הניתוח?

"אני ממשיכה בפעילות אנרגטית וספורטיבית . חזרתי כעת מהפיליפינים מחוויה קסומה. שנים רציתי לצאת ל"מלכת המדבר". וחששתי. וכעת, הייתה לי הזדמנות. ונהניתי מכל רגע. טיפסתי על הרים, שטתי בקיאקים, טיפסתי במנהרות, הלכתי במסלולי הליכה קשה ועוד. עשיתי הכל! זה היה מסע חוויתי ואתגרי, שהוכיח לי עד כמה קיבלתי את חיי במתנה. 12 ימים של שכרון חושים!"

לא היו לך "רגעים קשים" בטיול?

"ממש לא. לא כאב לי שום דבר - ומבחינה רגשית, חוויתי תחושות נהדרות. אגב, המסע כולו נעשה בג'יפים, תוך כדי שיוט בין נהרות, הליכה מרובה ברגל והתנסות בשיטות החקלאות העתיקות המקומיות.

לצד הקושי המאתגר, זכיתי לראות נופים מפוארים, לפגוש חברות למסע - ופיליפינים מאירי פנים, לישון בבתי מקומיים בכפרים ולבלות בחופים קסומים. יותר טוב מזה? ממליצה לכל אחת!"

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי עמוד שדרה אנדוסקופים, פריצות דיסק.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום