מכשיר שמיעה יאט ליקוי קוגניטיבי

(0)
לדרג

אובדן שמיעה בקרב מבוגרים בגילאי 65 ומעלה מלווה בהידרדרות קוגניטיבית ללא תלות במין או בהשכלה. שימוש במכשיר שמיעה בולם ההידרדרות

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

הוכח קשר בין אובדן שמיעה לבין האצת הידרדרות קוגניטיבית במבוגרים בגילאי 65 שנים ומעלה, כאשר שימוש בעזרי שמיעה הביא להאטת קצב ההידרדרות. כך על פי ממצאי מחקר חדש המובאים במאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of the American Geriatric Society.

מטרת המחקר שהתפרש על פני 25 שנות מעקב, הייתה לבחון את הקשר בין אובדן שמיעה, שימוש בעזרי שמיעה וירידה קוגניטיבית במסגרת מחקר שכלל 3,670 משתתפים בגילאי 65 שנים ומעלה.

אובדן שמיעה נקבע על-בסיס שאלון עצמי בנושא ירידה בשמיעה: 137 משתתפים דיווחו על אובדן שמיעה משמעותי, 1,139 דיווחו על הפרעה מתונה בשמיעה (קושי לעקוב אחר שיחה כאשר מספר אנשים משוחחים בו-זמנית או בסביבה רועשת) ו-2,394 שללו הפרעות בשמיעה. ליקוי קוגניטיבי נקבע על-בסיס שאלון ייעודי שהושלם לאורך ביקורי מעקב במהלך 25 שנים.

ליקוי קוגניטיבי בקרב מי שלא השתמש במכשיר שמיעה

מהנתונים עלה קשר מובהק בין דיווח עצמי על ירידה בשמיעה לבין מדדים נמוכים יותר במבחנים להערכת התפקוד הקוגניטיבי וירידה גדולה עוד יותר במהלך 25 שנות מעקב, ללא תלות בגיל, במין ובהשכלה. הבדל בקצב השינוי במדד הקוגניטיבי במהלך 25 שנות מעקב זוהה רק בין המשתתפים עם הירידה בשמיעה שלא נעזרו במכשירי שמיעה לבין הביקורות. מנגד, במשתתפים עם אובדן שמיעה שנעזרו במכשירי עזר לא תועדו הבדלים בליקוי הקוגניטיבי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים מעידים על קשר בין ירידה בשמיעה ובין האצת הידרדרות קוגניטיבית במבוגרים, עם האטת קצת ההידרדרות הקוגניטיבית עם שימוש במכשירי שמיעה.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום ליקויי שמיעה, מכשירי שמיעה, שתלי שמיעה ושבלול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום