חיוך צחור: הלבנה לפני השתלה

(0)
לדרג

למי מיועד הליך השתלת שיניים ביום אחד? מדוע השתלה היא הפתרון הכי טוב לשיניים שבורות או חסרות? וגם: האם כדאי לבצע הלבנה לפני או אחרי ההשתלה?

מאת: ~~ד"ר עומר עומר~~

השתלות שיניים מומלצות לכל אדם אשר בפיו חסרה שן אחת או מספר שיניים. כמו כן, ההשתלות נועדו לשיניים שלא ניתן להציל אותן, באמצעות טיפול שורש וכתר- ויש לעקור אותן.
השתלות שיניים עלולות להיגרם בעקבות מצבים שונים - ובהם: ריקבון השן, טיפול שורש שנכשל, תאונה שהשאירה בעיה בחלל הפה והלסת או שיניים שבורות, מחלת חניכיים חריפה שפגעה במצב השיניים, פגמי שיניים מולדים ועוד.

חשוב להבין כי שיניים חסרות הן בעיה שאינה מתחילה ונגמרת אך ורק בנראות האסתטית של חלל הפה. שן חסרה עלולה להשפיע על אופן האכילה של המטופל, לפגוע בהרגלי האכילה שלו; וכן לגרום חוסר ביטחון בפעולות פשוטות ושגרתיות, כמו חיוך או דיבור, במקום העבודה או מול אנשים.

מהו היתרון של הליך השתלת השיניים?

אחוזי ההצלחה הגבוהים של טיפולי ההשתלות הציבו אותם כטיפול המועדף והראשי, המוצע למטופל לאחר אובדן שיניים. לכן פתרון זה הינו הפתרון האידיאלי - ותמיד כדאי לשקול אותו כפתרון ראשון, כל עוד המטופל אינו סובל ממחלה כרונית, מחלות חניכיים או מכל מחלה אשר לא תאפשר ביצוע השתלת שיניים.

מהי השתלת שיניים ביום אחד? האם טיפול זה נחשב מומלץ?

השתלות שיניים ביום אחד מתאפשרות הודות לשילוב השתלים בעצם הלסת והפיכתם, למעשה, לשן לכל דבר - ללא חיתוכים, הברגות וקדיחות לא נעימות אל תוך הלסת. השיקום לאחר השתלות שיניים ביום אחד הוא מהיר ויעיל יותר, מכיוון שהוא מכוון אל "התוצר הסופי" ולא לאיחוי וריפוי של כל שתל בנפרד. לא נדרשת פעולה כירורגית טראומטית מדי לגוף וללסת; ולכן תחושת אי הנעימות פחותה הרבה יותר, מאשר בשתל רגיל, בתהליך שחוזר על עצמו מדי כמה חודשים - ועד להשלמת כל השתלים. השתלות שיניים ביום אחד חוסכות זמן, כאב וחרדות עבור אנשים שהתחביב שלהם הוא לא ביקור אצל רופאי השיניים.

מה ההבדל בין השיטה המהירה לשיטה הרגילה?

ההבדל בין שיטה זו לבין השיטה הרב-שלבית הוא שביצועה מותנה בזמינות ובצפיפות עצם גבוהה, כך שהשתל שהוחדר לעצם נצמד בחוזקה לעצם - ועמיד בכוחות הקיימים בפה.

למי לא מתאים הטיפול?

בתום תקופת ההמתנה והריפוי של העצם סביב השתלים, יוצרים כתרים על גבי השתלים, במסגרת תהליך השיקום. בשל מהירות הטיפול, סוג כזה של השתלה אינו מתאים למטופלים שאינם בריאים לגמרי או לבעלי עצם חלשה.

כיצד מתבצע הליך השתלת השיניים מבחינה טכנית?

בתחילת הטיפול, כמו בכל טיפולי השיניים הכירורגיים, מתחילים בהרדמת השן. לאחר מכן, מתבצעת עקירה אם השן עודנה קיימת. לאחר שהרופא נוכח שבריאות המטופל תקינה, ניתן יהיה להמשיך בתהליך ההשתלה - ובו השתל מוברג אל העצם המקורית. לאחר מכן, מרכיבים את המבנה והכתר שהוכנו מראש, לפי מידות שנלקחו מבעוד מועד.

האם ההליך נחשב יעיל?

כן. ההליך נחשב יעיל ביותר ובעל אחוזי הצלחה גבוהים מאוד. בתנאי, כמובן, שהמטופל מתאים לטיפול מהסוג הזה; כלומר: בעל מבנה פה ולסת תקין ומצב בריאותי תקין, לאחר עקירות השיניים.

האם השתלת שיניים טומנת בחובה סיכונים?

ניתוח להשתלת שיניים יכול לכרוך אחריו גם סיכונים רבים, בהיעדר טיפול או אבחנה ראויים; לכן, מומלץ מאוד להגיע למרפאה מקצועית ומנוסה, על מנת לקבל את הטיפול הנכון והמתאים ביותר עבורכם.

מטופלים רבים, העומדים לעבור השתלת שיניים, מעוניינים לשפר את הנראות הכללית של החיוך שלהם - ולבצע הליך של הבהרת שיניים.

האם כדאי לבצע את ההליך האסתטי לפני או אחרי ההשתלה?

הליך הבהרת שיניים מחזיר לשן את צבעה המקורי. לכן, על מנת לקבל שיניים בצבע אחיד, מומלץ לבצע הבהרת שיניים טרם ההשתלה, כדי להתאים את צבע הכתרים לצבע המקורי של השיניים.

כיצד מתבצע הליך הבהרת שינים?

הלבנת שיניים מלבינה את שכבת הדנטין בשן, אשר אליה נספחים צבעים חיצוניים, לאורך השנים (למשל: צביעה או כתמים בשיניים כתוצאה משימוש בסיגריות, קפה, תה וכו'). אלה גורמים, בהדרגה, לצביעת השן מבחוץ - פנימה (צביעה צהובה, אפורה או חומה). הלבנה יכולה גם לעזור לשפר מקרים של כתמים בשיניים מסיבות של פלואורוזיס, טטראציקלין וגורמים התפתחותיים אחרים.

את ההבהרה מבצעים באמצעות הנחת חומרים המכילים מי חמצן בריכוזים שונים, בתוך סד המוצמד לשיניים, לאורך שעה עד מספר שעות.

כל כמה זמן יש לחזור על הליך הלבנת השיניים?

יש לחזור על הליך ההלבנה בין חצי שנה לבין שלוש שנים, תלוי בצבען של השיניים. כמובן ששמירה על לובן השן תאריך את הזמן המתמשך בין הלבנה אחת לאחרת. כדי לשמור על השיניים לבנות, חשוב להימנע מעישון, לא לשתות משקאות קלים כהים וכן להמעיט בשתיית קפה או תה, לצחצח שיניים מספר פעמים ביום - ולהקפיד על ביקורים חצי שנתיים אצל השיננית.

ד"ר עומר עומר הוא רופא שיניים העוסק בטיפולים לשיקום הפה וברפואת שיניים אסתטית

בואו לדבר על זה בפורום השתלת שיניים ביום אחד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום