דה וינצ'י: הוסר גידול ברחם

(0)
לדרג

הרובוט Da Vinci Xi - עכשיו גם באיכילוב. שימש להסרת גידול ברחם ובבלוטות הלימפה בבטן אישה. פרופ' גריסרו: 100% דיוק וללא תופעות לוואי. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

לראשונה, אישה שאובחנה כסובלת מסרטן צוואר הרחם נותחה בבית החולים איכילוב להסרה של הגידול ובלוטות הלימפה בתוך הבטן, באמצעות רובוט Da Vinci Xi.

פרופ' דן גריסרו, מנהל היחידה לגניקולוגיה-אונקולוגית, שביצע את הניתוח המיוחד מסביר: "בגידולים סרטניים של הרחם וצוואר הרחם בודקים אם יש התפשטות של הגידול מחוץ לרחם לבלוטות הלימפה. לצורך כך מבצעים כריתה של בלוטות לימפה בבטן, דבר שעלול לגרום לסיבוכים והפרעה באיכות החיים עקב נפיחות של הרגליים. בעזרת הרובוט יכולת הזיהוי של בלוטת הזקיף מתקרבת ל-100% דיוק וחוסכת לנשים ניתוחים נרחבים ותופעות לוואי קשות וארוכות טווח".

בזכות הרובוט: שיטת "הזקיף" גם בבלוטות לימפה תוך בטניות

בבית החולים מסבירים כי בשנים האחרונות, נכנסה שיטה בשם "הזקיף" שבודקת את בלוטות הלימפה המנקזות ישירות את הגידול, שיתרונה הגדול הוא שהיא מונעת את הצורך להסיר את שאר הבלוטות הלימפה באזור במידה שהבלוטה איננה נגועה בתאי סרטן. שיטה זו הייתה שכיחה עד כה רק בגידולים של שד ושל העריה, אך בשל מגבלות טכנולוגיות הדבר לא בוצע בגידולים בבלוטות הלימפה שבתוך הבטן שכן החומרים ששימשו לגידולי השד והעריה לא היו מספיק יעילים ויכולת הזיהוי הייתה יחסית נמוכה.

בעזרת הדגם החדש והמתקדם ביותר של הרובוט דה וינצי Da Vinci Xi הדבר התאפשר וכעת ,לראשונה, הוסר גידול של צוואר הרחם יחד עם בלוטות הלימפה "הזקיף" בתוך הבטן בזכות מערכת טכנולוגית מורכבת וחדשנית שמותקנת ברובוט וכוללת תאורת פלורסנט זוהרת ומצלמתHD ייחודית מתקדמת אשר מסוגלת לראות במקביל את איברי הבטן והקשריות הנצבעות בחומר פלואורסצנטי.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השחלה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום