שיניים רגישות? לא רק כאב

(0)
לדרג

בעלי שיניים רגישות סובלים גם מתחושות תסכול והגבלה ומפגיעה בתחושת הערך העצמי ובאיכות החיים בנוסף לתחושת הכאב. הקפדה על שימוש במוצרים ייעודיים תסייע

מאת: מערכת zap doctors

אנשים בעלי שיניים רגישות נאלצים להתמודד לא רק עם תחושת הכאב הנגרמת מרגישות בשיניים בעת אכילת מאכלים קרים או חמים, אלא גם מתחושת הגבלה מתסכלת ומסבל רגשי כתוצאה מהפגיעה באיכות החיים ובתחושת הערך העצמי. כך מסתבר מתוצאות מחקר מקיף שנערך באוניברסיטת שפילד שבבריטניה. תוצאות מחקר ה-DHEQ Dentin Hypersensitivity Experience Questionnaire, בשיתוף מומחים לרפואת שיניים וחברת GSK.

ה-DHEQ נבדק על פני שמונה מחקרים קליניים, בהשתתפות קרוב ל-1,000 נבדקים בטווח גילאי 18-65 בקנדה, אירופה וארה"ב. במחקר נבחנו השפעותיה הסובייקטיביות של רגישות יתר בשיניים על חיי היום-יום של הנבדקים על פי חמישה מדדים מרכזיים: מגבלות בפעילות יומיומית, הסתגלות להתמודדויות, רגשות, השפעה חברתית והשפעה על הזהות האישית בעזרת שאלון הבודק באופן מפורש את ההשפעה שיש לרגישות בשיניים על איכות חייהם של הסובלים ממנה.

דיווח על הגבלה ופגיעה בהנאה מאוכל ומשתייה

86.5% מהסובלים מרגישות בשיניים, סבורים כי הרגישות מעצבנת ומונעת מהם לעשות דברים שהם רוצים ,70.4% סבורים כי הרגישות פוגעת בתחושת ההנאה מאכילה ושתיה. 59.4% מנסים למנוע את הכאב ע"י נגיסות קטנות באוכל.

קיימת גם השפעה על ההרגשה שלהם כלפי עצמם 32.8% חושבים שהרגישות גורמת להם להרגיש זקנים. כמו כן, השפעה ניכרת באינטראקציות עם אחרים ע"י הסתרת הרגלי האכילה. כל הממצאים העידו בצורה ברורה כי רגישות בשיניים משפיעה על איכות החיים של הסובלים ממנה.

להקפיד על שימוש במוצרים ייעודיים לשיניים רגישות

כל המשתתפים חוו שיפור בכל הפרמטרים הללו בשימוש במוצרים מותאמים לרגישות בשיניים. מבחינה רגשית חל שיפור עד לפי שניים לאחר 8 שבועות של שימוש פעמיים ביום במשחת שיניים ייעודית לשיניים רגישות. איריס צדיק, שיננית מוסמכת ומרכזת ההוראה לסטודנטים בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים "הדסה" בירושלים, דיווחה: "כשיננית קלינית, אני רואה יותר ויותר מקרים בהם נפגעת איכות החיים של מטופלים הסובלים מרגישות בשיניים".

ההמלצה הגורפת היא להקפיד על החלפת משחת השיניים הרגילה במשחת שיניים ובמי פה המותאמים לבעלי לשיניים רגישות כפי שמשיקה בימים אלה יצרנית sensodyn. מסתבר כי שימוש במוצרים מתאימים יכול לשפר לאין ערוך את איכות חייהם של הסובלים מתופעה זו.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום