כאב גב: אל תמהרו לניתוח

(0)
לדרג
תוכן מקודם

כאב גב כרוני פוגע בתפקוד ובאיכות החיים. לפני שפונים לפתרון כירורגי, כדאי לנסות טיפול שמרני מתיחה דינמית בעזרת מכשירים קטנים וחכמים עם כ-80% הצלחה. צרכנות רפואית

רופא אורטופד ,מומחה לכירורגיה אורתופדית
077-9977288 (מספר מקשר)

כ-80% מהאוכלוסייה סובלים מכאבי גב. עבור חלק מהסובלים, מדובר באפיזודה חולפת, אבל עבור שיעור לא מבוטל מהם, מדובר בכאב כרוני, הפוגע בתפקוד היומיומי ומשפיע באופן חמור על איכות החיים. לכן, לפני שפונים לפתרון כירורגי פולשני, שלא תמיד עוזר ועלול אף להחמיר, חשוב לנסות טיפולים שמרניים.

אנשים רבים, הסובלים מכאבי גב כרוניים, מעידים: "ניסינו הכול - ושום דבר לא עזר". רבים מהם חושבים על טיפול כירורגי, שעשוי להיטיב עם מצבם, אך לא מודעים לעובדה, שאחוז ההצלחה של הניתוח לטווח ארוך הינו נמוך, זאת ביחס לאחוז הסיבוכים שהינו גבוה. אם גם אתם מוצאים את עצמכם במצב זה, רצוי כי רגע לפני שתתמסרו לסכין המנתחים, תנסו טיפול שמרני, מותאם אישית וייחודי, המאושר על ידי ה-FDA וזוכה לקרוב ל-80% הצלחה ומבוצע במרפאת מדיטרק.

מהי מרפאת מדיטרק?

מרפאת מדיטרק היא מרכז טיפולי המתמקד בטיפול בכאבי גב וצוואר. ייחודו של המרכז הוא בשלושה מאפיינים מרכזיים:

ראשית, האבחון והתאמת תכנית הטיפולים למטופל, נעשים על ידי רופא מומחה בתחום האורתופדיה. הרופא מבצע בדיקה נרחבת ומדוקדקת של המטופל ולא מסתמך על חוות דעת קודמות. הוא מנתח את בדיקות הדימות ולא רק קורא את פרשנותן. לאחר שמבוצעת בדיקה פיזית ותשאול ולאחר ההתרשמות הישירה המקצועית הזו מותאמת למטופל תוכנית טיפולים אישית.

שנית, תכנית הטיפולים האישית שנבנית תפורה למידותיו של המטופל. לא כל מטופל, עם כל בעיה, יגיע וייכנס לאותה שגרת טיפולים. תכנית הטיפולים "תיתפר" בהתאם לבעיה ממנה סובל המטופל, בהתאם לגורמים לה, על פי המצב בו מצוי כעת המטופל (התקף פעיל או לא), בהתאם לסיכויים לעזור לו וכן הלאה. יש מטופלים שעשויים להימצא בלתי מתאימים לטיפול - והם יופנו לטיפול אלטרנטיבי או בלית ברירה לטיפול ניתוחי בהתאם לממצאים. התאמת הטיפול למטופל משפרת פלאים את יעילות הטיפול. יש מטופל שיוזמן לטיפול יומיומי, אחר יוזמן לטיפול שבועי. למעשה: אופן, תדירות, משך וסוג הטיפול - כל אלה ישתנו ממטופל למטופל, בהתאם לצרכיו ומאפייניו.

שלישית, במרפאה מבוצעים טיפולים ייחודיים במכשור, פרי פיתוח של רופאי המרכז, המוכרים ומופצים במדינות נוספות. וכן שיטות טיפול בלעדיות שאושרו על ידי ה-FDA והוכחו כיעילות מאד. אחוזי ההצלחה בטיפול במרפאה גבוהים ומגיעים לכדי 78%, מספר מרשים ביותר בהקשר של טיפול בבעיות גב וצוואר.

כאבי גב (אילוסטרציה צילום shutterstock)
כאבי גב (אילוסטרציה צילום shutterstock)

מה הם הטיפולים המוצעים במרפאה?

תוכנית הטיפולים האישית כוללת הדרכה לאורח חיים בריא ונכון אשר מיועד לטפל במחוללי הכאב ויבטיח ירידה בתכיפותם ועוצמתם. כמו כן, ייעשו טיפולים בתדירות משתנה, הכוללים מתיחה דינמית, תוך שימוש במוצרי חברת מדיטרק.

מדובר במוצרים הגורמים למתיחה דינמית, המסייעת לטיפול בשלל בעיות גב וצוואר. המכשירים המצויים בשימוש הם מכשירים קטנים וחכמים. מכשיר Vertetrac - מכשיר המתאים לטיפול בכאבי גב תחתון; ומכשיר Cervico 2000 - המתאים לטיפול בכאבי צוואר.

מכשירים אלה מתוחכמים, חדשניים ויעילים ביותר בכך שהם מאפשרים מתיחה בשלושה ממדים - 3D, והטיפול בהם לא נעשה בשכיבה, אלא מבוצע כאשר החולה עומד, או אפילו בהליכה - "IN MOTION", מתעמל, או צועד על הליכון. כל זאת, לבחירתו - ובהתאם להמלצות המטפלים. בעת הטיפול במכשיר, מופעל על החלק הפגוע כוח מתיחה אנכי וכוח דחיפה מרכזי, בו זמנית, מה שיוצר לחץ שמשיב את החלק הדיסקלי שפרץ חזרה למקומו, באופן שמסייע להחלמה וירידה בתסמינים. הטיפול הכולל גם מתיחה אסימטרית במשקל גבוה, מסייע להפחתת כאבי השרירים, (אחד הגורמים המרכזיים לכאבי גב הוא התכווצות שרירים) ומקל על העמידה והתנועה.

בחלק מהטיפולים, המטופל נע על הליכון, מתעמל ובכך מסייע להזרמת דם לעצב הפגוע. הטיפול במכשירים אלה הינו יעיל ביותר וגורם לירידה משמעותית בכאבי גב.

מעבר ליעילותם, יש יתרונות רבים לטיפולים הללו: הטיפולים אינם דורשים אשפוז; אינם גוררים כאב המצריך נטילת תרופות; לאחר הטיפול, האדם יכול לתפקד ולחזור לעבודתו ולשגרת חייו; שעות פעילות המכון רבות - כך שהמטופל יכול לעבור את הטיפול בכל שעה הנוחה לו.

מי מגיע לקבל טיפול במרפאה?

אנשים הסובלים מכאב כרוני בגב ו/או בצוואר. אנשים רבים הסובלים מבעיות בעמוד השדרה, על רקע חבלות או מצבים פיסיים שונים, כגון: פריצת דיסק, בלט דיסק, שינויים ניווניים וכדומה. יש מטופלים המגיעים בזמן התקף קשה - ואחרים מגיעים בהפוגה שבין התקפים, כדי למצוא מזור ולמנוע את ההתקף הבא. למרבה הצער, רבים מהמטופלים מגיעים למרפאה אחרי שניסו כמעט הכל ולבסוף נותרו עם הכאב והבעיה הרפואית ממנה הם סובלים.

אנשים אלה שוקלים לעיתים לעבור ניתוח כי קצו כל התקוות, תוך חיפוש אחרי פתרון מהיר.

כאבי גב (אילוסטרציה צילום shutterstock)
כאבי גב (אילוסטרציה צילום shutterstock)

למה להסס לגבי ניתוח בעמוד שדרה?

ראשית, אני סבור כי ניתוח פולשני חייב להיות הפתרון האחרון המומלץ. רק אחרי שמוצו כל הטיפולים האחרים והבעיה לא נפתרה אזי יש לשקול ניתוח.

שנית, ניתוח בעמוד שדרה הוא ניתוח עם סיכונים וסיבוכים מיידים או לטווח ארוך. הכירורגים המנתחים מבטיחים לעיתים כי השיטות השתפרו וכי הסיכון צומצם; ואולי זה נכון, אבל כל מי שנכנס לניתוח חייב להיות מודע לכך שלניתוח הזה עלול להיות מחיר. לצערי, רבים מהמטופלים המגיעים למרפאה הם כאלה שזקוקים לטיפול שיקומי אחרי ניתוח שנכשל. הניתוח עלול לא רק להיות בלתי יעיל ולא להשיג את התוצאות המקוות, אלא עלול גם לגרום -במקרה הטוב - כאבים חריפים וכרוניים ולעיתים במקרים קשים עד כדי שיתוק חלקי או זיהומים.

שלישית, לא בכל המקרים הניתוח פותר את הבעיה; וגם כשהבעיה נפתרת, ההטבה הינה קצרת מועד - ולאחר מכן, לפי הסטטיסטיקה, הבעיה מתעוררת מחדש במקום הניתוח או דיסק אחר הצמוד למקום הניתוח. כך כשבסופו של תהליך, הניתוח עוזר לתקופת זמן מוגבלת (לרוב: שלוש עד ארבע שנים); ואחר כך, הכול חוזר חלילה - ואפילו נעשה חמור יותר.

לסיכום, לפני שאתם ממהרים לבצע ניתוח גב או צוואר מומלץ רצוי ונכון לשקול לבצע טיפולים שמרניים וכן שינוי באורח חיים תוך כדי שימוש במכשירים המאפשרים מתיחה דינאמית לחוט השדרה המותני או הצווארי.

ד"ר אריה גרובר הוא מומחה לכירורגיה אורתופדית, מנהל מרפאת מדיטרק

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

בואו לדבר על זה בפורום בעיות גב ועמוד השדרה.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום