הירשפרונג: פעוטה הוטסה לארץ

(0)
לדרג

פעוטה בת 4 ממוסקבה הסובלת מסוג נדיר של מחלת ההירשפרונג הוטסה ארצה לניתוח מציל חיים בבני ציון, שם נותחה בהצלחה וחזרה לביתה. תשוב בעתיד לניתוח נוסף

מאת: מערכת zap doctors

שמה הטוב של הרפואה הישראלית המתקדמת נפוץ למרחקים: פעוטה בת 4 ממוסקבה, שסבלה מתופעות קשות שנגרמות על ידי סוג נדיר של מחלת ההירשפרונג, הוטסה ארצה כשהיא סובלת מתופעות קשות של המחלה. לאחר סדרת בדיקות הוכנסה לניתוח מורכב שנמשך כארבע שעות ע"י צוות מומחים מחלקת כירורגית ילדים במרכז הרפואי בני ציון בראשותו של מנהל המחלקה, פרופ' איגור סוחוטניק. הניתוח עבר בהצלחה והפעוטה חזרה עם הוריה למוסקבה.

הפעוטה הגיעה כשהיא סובלת מסוג נדיר של מחלת ההירשפרונג, עם הקאה, בטן נפוחה, עצירות ועוד תופעות שהם חלק מסממני מחלת המעיים המולדת הנגרמת כתוצאה מחוסר באחד העצבים של הרקטום והמעי הגס בדרך כלל, אך במקרה זה גם במעי דק, מה שגורם לכך שהתנועתיות התקינה של המעי נפגעת, ומופיעים סימפטומים הקשורים לחוסר תנועה של המעי.

מנהל מחלקת כירורגית ילדים במרכז הרפואי בני ציון, פרופ' סוחוטניק: "הפעוטה נולדה עם מחלת הירשפרונג מפושטת כך שלא היו תאי עצב הן במעי הגס והן ברוב המעי הדק שלה, מה שפגע בפעילות התקינה של המעיים או צריכה תזונתית המאפשרת גדילה. היא עברה ניתוח מורכב, שבו בוצעה כריתה של חלקים מוצרים של המעי הדק. הניתוח עבר בהצלחה והפעוטה חזרה עם הוריה למוסקבה. היא מועמדת עוד 6 חודשים לניתוח נוסף של ארכת מעי קצר הנותר שמכיל תאי גנגליה. שנה לאחר מכן היא תצטרך לבצע ניתוח סופי של חיבור המעי לאחר ארכה לפי הטבעת".

טיפול חדשני בבני ציון לילדים הסובלים ממחלות מעי

במחלקת כירורגית ילדים במרכז הרפואי בני ציון מעניקים טיפול כירורגי חדשני ומתקדם לילדים הסובלים ממחלת הקשורות להפרעות בתנועתיות המעי (Motility disorders) לרבות מחלת ההירשפרונג, ללא צורך בפתיחת הבטן בשל השימוש בשיטת הלפרוסקופיה בשילוב גישה טרנאנלית.

בואו לדבר על זה בפורום גסטרואנטרולוגיה תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום