משרד הבריאות: הפגיות ישופרו

(0)
לדרג

פגיות העמק, כרמל, מאיר, פוריה ושיבא מובילות עם הציונים הגבוהים ביותר בדירוג הפגיות של משרד הבריאות לשנת 2015. בנהריה ובלניאדו נבנות פגיות ממוגנות

מאת: מערכת zap doctors

דירוג הפגיות 2015: חמש הפגיות שזכו בציונים הגבוהים ביותר בבקרת משרד הבריאות ב-2015 הן הפגיות בבתי החולים העמק, כרמל, מאיר, פוריה ושיבא. מחלקות הפגים פוריה, שיבא ובשערי צדק, פגיית המשפחה הקדושה בנצרת, ופגיית סנט וינסט בנצרת, הן חמש הפגיות שהראו את השיפור הגדול ביותר בין 2014 ל-2015 על פי נתוני הבקרה.
בימים אלו נבנות פגיות ממוגנות בבתי החולים נהריה ולניאדו. בשנה הקרובה יחלו בבנייה זו גם בבתי החולים: הלל יפה, זיו, שניידר, סורוקה והצרפתי בנצרת.

פרסום הדירוג על ידי משרד הבריאות מגיע לאחר פרסום הנתונים המדאיגים על מצבן העגום של הפגיות בישראל ב-2015, לרבות שיעור הזיהום בפגים והמחסור באחיות וברופאים נאונטולוגים. על רקע זה, משרד הבריאות חושף את תוצאות מודל התמרוץ שבנה המשרד עבור הפגיות ואת שאר התכניות לקידום הנושא.
בהודעה שפרסם משרד הבריאות נכתב: "נושא הטיפול בפגים וקידומן של היחידות לטיפול ביילוד נמצא על סדר יומו של משרד הבריאות אשר עוסק רבות בתחום זה ובקידומו. מתוך ראייה זו נושא הפגיות והפגים הוגדר כאחד הנושאים החשובים שבראש סולם העדיפויות של המשרד".

תוספת מיטות, מתן מענקים וקידום בנק חלב אם

במשרד הבריאות מציינים פועלו של המשרד למען קידום ושיפור הפגיות בשנה האחרונה. כך למשל, הוקצו כ-240 מתוך תכנית המיטות הכלליות (960 מיטות) לטיפול נמרץ ביילוד, הוקצו תקני רופאים ייעודיים לפגיות מתוך הסכם הרופאים ובנוסף, מתן מענקים למתמחים הפונים למקצוע זה. כמו כן, פורסם חוזר מנהל רפואה המתווה סטנדרט טיפול רצוי במחלקות לטיפול נמרץ וטיפול מיוחד ביילוד.
מקודם גם פרויקט הקמת בנק חלב האם ופנייה למציעים בנושא זה תפורסם בשבועות הקרובים.

על הפרק: הוספת תקנים, תכניות הכשרה והצטיידות

בהמשך לפרסום חוזר מנהל רפואה בנושא, נבנה מודל תמרוץ בשיתוף איגוד הנאונטולוגים שתפקידו לקדם השקעה בפגיות ולשפר את איכות הטיפול בפג. בנוסף לדירוג הפגיות נרשמו גם ההישגים הבאים: ירידה של 43% בשיעור הזיהומים הנגרמים מהכנסות צנתר, גידול של 14 מתמחים חדשים במקצוע הנאונטולוגיה, תוספת של 50 אחים ואחיות חדשות ו-75 אחים ואחיות שעברו הסמכה על בסיסית בטיפול נמרץ ביילוד, תוספת של 14 תקנים במקצועות הבריאות והשלמת פערי בינוי והצטיידות בפגיות השונות.

קורס אחות מומחית בנאונטולוגיה: קורס בנושא התפקיד החדש נפתח ב-2015. הקורס מקנה לבוגר סמכויות טיפול רחבות יותר ומעניק אופק מקצועי חדש למקצוע הסיעוד.

התכנית הלאומית "לגעת באפס": מזה כשנה וחצי מתנהלת תכנית שמטרתה הורדת שכיחות זיהומים נרכשים בפגייה. התכנית מבוצעת בהובלת איגוד הישראלי לנאונטולוגיה ובשיתוף אחיות פגייה ומשרד הבריאות.

בואו לדבר על זה בפורום הורים לפגים ותינוקות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום