נס: ניצל ממוות קליני במרפאה

(0)
לדרג

בן 63, התמוטט במרפאה עד למצב של מוות קליני. בזכות תושיית האחות ואבחון הרופא כי מדובר באוטם שריר הלב, בוצעו בו פעולות החייאה וחייו ניצלו. ד"ר מרזון: נס רפואי

מאת: מערכת zap doctors

תושב ראשון לציון, בן 63, התמוטט והגיע עד למצב של מוות קליני במרפאת מאוחדת בעיר, אליה הגיע לקבל תרופות. תושייה ותגובה מהירה של צוות המרפאה שביצע בו פעולות החייאה וטיפול תרופתי, הצילו את חייו.

"אם היה מתמוטט במקום אחר, ספק אם היה חי"

האיש, שהיה בבית המרקחת שבמרפאה, חש ברע והצליח לגשת לחדר האחיות לבקש עזרה. האחות אתי, שאליה ניגש, הבחינה מיד כי הוא שרוי במצוקה ומיהרה להשכיבו ולבצע בו בדיקות ראשוניות, בעקבותיהן החליטה להזעיק את הקרדיולוג ד"ר מרזון, תוך שהיא מבצעת בו עיסוי לב, עד להגעת הרופא:

"מדובר בנס רפואי של ממש, אם הוא היה מתמוטט במקום אחר, ספק אם הוא היה אתנו היום. מזלו שזה קרה במרפאת קופת החולים", ציין בסיפוק ד"ר מרזון.

אוטם שריר הלב עם הפרעה קטלנית בקצב הלב

למזלו של החולה, הרופא הבין מיד כי החולה לקה באוטם שריר הלב עם הפרעה קטלנית בקצב הלב. מצבו הקשה עשוי היה להתדרדר במהירות, ולכן התחיל בשיתוף עם האחות בפעולת החייאה מיידית, שכללה גם מכות חשמל.
צוות מד"א שהוזעק למרפאה, המשיך בפעולת ההחייאה והחיש את החולה לבית חולים, שם עבר החולה צנתור דחוף.

ד"ר יואב יחזקאלי מנהל מחוז מאוחדת בדרום: "אני גאה בצוות המקצועי והמסור שלנו שהודות לפעולתו היעילה והמקצועית הצילו את חייו של החולה".
בנו של החולה, הביע גם הוא את תודתו הנרגשת ושיבח את פעולת צוות המרפאה על הטיפול המהיר שהציל של אביו.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה מבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום