סוכרת 2: אימון אינטרוולי יעזור

(0)
לדרג

אימון גופני במקטעים קצרים ובעצימות גבוהה מומלץ מאוד לחולי סוכרת מסוג 2, לשיפור משמעותי של מדדי הכולסטרול, ריכוז ההומוגלובין המסוכרר ועוד

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

מקטעים קצרים של אימון גופני בעצימות גבוהה הובילו לשיפור משמעותי בגורמי הסיכון למחלות לבביות ומטבוליות, בהשוואה לתכנית האימונים המסורתית בחולים עם סוכרת מסוג 2. כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-Canadian Cardiovascular Congress.

מדובר במחקר קטן יחסית, שכלל 76 משתתפים בלבד, שחולקו באקראי לשתי תכניות אימונים. בממוצע, גיל המשתתפים הממוצע עמד על 65 שנים, עם מדד מסת גוף של 31 ק"ג למ"ר. בתחילת המחקר, איזון רמות הסוכר בדם ופרופיל השומנים היו דומים הן בקבוצת ההתערבות והן בקבוצת הביקורת.

לאחר שלושה חודשים, בקרב משתתפים בקבוצת ההתערבות תועדה ירידה של 0.82% בריכוז המוגלובין מסוכרר, לעומת ירידה של 0.25% בקבוצת הביקורת, הבדל שהיה מובהק סטטיסטית.

שיפור משמעותי גם בפרופיל השומנים

עוד הסתבר מתוצאות המחקר כי שיפור בפרופיל השומנים לא רק שהיה טוב יותר משמעותית עם פרצי האימון הגופני, אלא גם היה מלווה בירידה גדולה יותר בריכוז הכולסטרול הרע (חלקיקי LDL) והטריגליצרידים ובעלייה גדולה יותר בריכוז הכולסטרול הטוב (חלקיקי HDL), בהשוואה לקבוצת הביקורת.

היענות גבוהה יותר לאימונים בקרב משתתפי המחקר

החוקרים מציינים כי שיעורי ההיענות לתכנית ההתערבות היו גבוהים יותר משמעותית, בהשוואה לשיעורי ההיענות בקבוצת הביקורת. החוקרים ערכו ניתוח נתונים שהוגבל למשתתפים עם היקף פעילות דומה ועדיין זיהו ירידה משמעותית בריכוז המוגלובין מסוכרר בקבוצת ההתערבות, כמו גם שיפור בגורמי הסיכון למחלות לבביות ומטבוליות, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:
פיזיולוגיה של המאמץ
פורום טיפול בסוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום