בעקבות צ'רלי שין: לכו להיבדק

(0)
לדרג

בעקבות וידויו של הכוכב על היותו נשא חיובי של נגיף ה-HIV, מציינים בוועד למלחמה באיידס כי חלה עלייה של 76% במספר הנשאים הסטרייטים. ד"ר לבנת: לכו להיבדק

מאת: מערכת zap doctors

וידויו של צ'רלי שין (Charlie Sheen) על היותו נשא HIV חיובי ממשיך להכות גלים ובעיקר בכל הנוגע למודעות למשמעויות של החיים בצל נשאות נגיף מחלת האיידס:
"יש הבדל גדול בין נשא HIV לחולה איידס וכל עוד נשא HIV מקפיד על נטילת הטיפול התרופתי הוא יחיה באיכות חיים טובה, יזכה לאורך חיים ממוצע ואף יוכל להקים משפחה ולהביא לעולם ילדים שאינם נשאי HIV", אומר ד"ר יובל לבנת, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס ומוסיף: "מעבר לכך, מחקרים שפורסמו לאחרונה ותוצאות ביניים במחקרים אחרים מראים כי ישנו סיכוי קלוש שנשא HIV הנוטל באופן מיטבי את הטיפול התרופתי ל-HIV, אכן יעביר את הנגיף לפרטנרים המיניים שלו (או שלה) בזמן קיום יחסי מין לא מוגנים".

כזכור, צ'רלי שין, הכוכב האמריקני בן ה-50, התייצב אתמול (ג') בתוכנית הבוקר הפופולרית Today Show של רשת NBC להוריד מעל לבו את העול הכבד שבהסתרת עובדת היותו נשא. שין הקפיד לציין שהוא מקפיד לקחת את הטיפול הרפואי מדי יום בהתייחסו לשאלות המראיין על חששותיו מתביעות משפטיות פוטנציאליות באשמת הדבקה בנגיף בזדון או שלא בזדון.

הוועד למלחמה באיידס: סטרייטים, לכו להיבדק!

לטענתו של ד"ר יובל לבנת, הליך הדרמטיזציה שמאפיין את הדיווח בדבר נשאותו של צ'רלי שין אופייני יותר לשנות ה-90 ואפילו לשנות ה-80, כאשר נשאי HIV היו מתים מאיידס. בוועד למלחמה באיידס מציינים כי העובדה שגילוי מוקדם של HIV מאפשר חיים מלאים ומונע הדבקות נוספות, ממחיש את חשיבות ביצוע בדיקות ה-HIV.

לפי סקרים שערך הוועד למלחמה באיידס, רק 65% מהאוכלוסייה הישראלית עברה בדיקת HIV. בהודעה לעיתונות שמיהר הוועד לפרסם נכתב בין היתר: "בהזדמנות זו גם נזכיר כי HIV אינו מבדיל בין דת, מין גזע ונטייה מינית. לפי דו"ח של המרכז לאימות בדיקות HIV בתל השומר ישנה עלייה השנה של 76% במספר המתגלים הסטרייטים בישראל".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום