מתהוללים? מחלת מין חדשה

(0)
לדרג

מחקר בריטי: התגלתה מחלת מין הנגרמת על ידי חיידק המועבר ביחסי מין. המחלה גורמת לדלקות צורבות, לדימומים ואף לפגיעה בפוריות. להקפיד על מין בטוח

מאת: מערכת zap doctors

התהוללות מינית הכוללת יותר מארבעה פרטנרים ליחסי מין בשנה, אינה טובה לבריאות: מחלת מין חדשה (sexually transmitted infection) הנגרמת ע"י החיידק מיקופלסמה גניטליום והמועברת בעת קיום יחסי מין התגלתה ע"י חוקרים מבריטניה. החיידק MG (הMycoplasma Genitalium) התגלה כבר בתחילת שנות ה-80, וידוע כחיידק העלול לגרום לדלקות בדרכי השתן בקרב גברים ונשים. המחקר הבריטי החדש, שנתוניו התפרסמו לאחרונה בכתב העת הבינלאומי לאפידמיולוגיה, הצליח לאשש את הקשר שבינו לבין התסמונת האמורה הנגרמת כתוצאה מיחסי מין לא בטוחים. על פי החוקרים, המחלה עלולה לגרום לא רק לדלקות בדרכי השתן המלוות בתחושת צריבה ובכאב, אלא גם לדלקות באגן ובצוואר הרחם, לדימומים לאחר קיום יחסי מין ובמקרים קשים, לסכן את פוריות האישה ואף לגרום להריון חוץ-רחמי.

לעתים ללא סימפטומים. אין בדיקה לגילוי המחלה

על פי אתר ה-BBC הבריטי, מאות אלפי אנשים ברחבי העולם כנראה אינם יודעים שהם נגועים בחיידק: 90% מהגברים הנגועים, ויותר ממחצית הנשים שנדבקו בחיידק, אינם סובלים כלל מהסימפטומים של המחלה. הגילוי של התסמונת חדש ביותר, כך שעדיין לא קיימת בדיקה שגרתית פשוטה לגילוי המחלה. במקרים של חשש מהמחלה ההמלצה הראשונית היא לגשת לרופא ולבצע בדיקות לשלילת מחלות אחרות.

לצמצם את מספר הפרטנרים ולהשתמש בקונדום

החוקרים קוראים לצמצם את מספר הפרטנרים לקיום יחסי מין ולהקפיד על כללי מין בטוח, שכן מתוצאות המחקר שכלל 4,507 נשים וגברים בטווח הגילים 16-44 הסתבר שכ-1% מאלו שדיווחו על קיום יחסי מין, נדבקו בחיידק. בקרב מי שדיווחו על יותר מארבעה פרטנרים למין במהלך שנת המחקר ההדבקה בחיידק הייתה גדולה אף יותר: כ-5% בגברים וכ-3% בנשים.
החיידק לא נמצא באף אחד מאלה שדיווחו שלא קיימו יחסי מין כלל.

לסיכום, חשוב להקפיד להימנע מקיום יחסי מין עם פרטנרים רבים ובמיוחד שלא לקיים יחסי מין עם יותר מפרטנר אחד בעת ובעונה אחת, שכן המחלה המדבקת מועברת בדרך זו מהאחד לשני. כמו כן, יש להקפיד על קיום יחסי מין בטוחים לרבות השימוש בקונדום.

בואו לדבר על זה בפורום אבחון וטיפול במחלות מין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום