מתחים בעבודה? היזהרי משבץ

(0)
לדרג

עלייה של 22% בסיכון לאירוע מוחי בנשים בשל סביבת עבודה מתוחה. עלייה של כ-60% בסיכון לאירוע מוחי איסכמי, ללא הבדל מובהק בין המינים

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

עבודה בסביבה מתוחה עלולה לגרום לעלייה בסיכון לאירועים מוחיים בעיקר בנשים, ועלייה של כ-60% באירועים מוחיים איסכמיים ללא קשר מובהק למין העובד. כך עולה מתוצאות סקירה חדשה, כפי שפורסמו בכתב העת Neurology במהלך חודש אוקטובר. מטרת הסקירה הייתה לבחון את הקשר בין מתחים בעבודה לבין הסיכון לאירועים מוחיים.

מתחים בעבודה : עלייה בסיכון לאירוע מוחי

החוקרים ערכו חיפוש בספרות הרפואית לזיהוי מחקרים עם נתונים אודות מתחים בעבודה והסיכון לאירועים מוחיים, ובסופו של דבר כללו בסקירה, שישה מחקרים עם 138,782 משתתפים. המשתתפים מוינו לתתי-קבוצות וסווגו על פי המין וסוג האירוע המוחי.

מהנתונים עלה קשר בין מתח רב בעבודה לבין סיכון מוגבר לאירועים מוחיים: עלייה של 22% בסיכון לאירוע מוחי בנשים על רקע מתח רב בעבודה, בהשוואה לבעלי מתח קל בעבודה.
התוצאות היו בולטות יותר באשר לאירועים מוחיים איסכמיים (שמקורם בחסימה של כלי דם), שם זוהתה עלייה של כמעט 60%, אך ההבדל בסיכון היחסי בין המינים לא היה מובהק סטטיסטית.

עוד יש לציין שהנתונים לא הצביעו על אופן השפעת אופי העבודה: פסיבית או אקטיבית, על הסיכון לאירועים מוחיים, בהשוואה לעבודה בדרגת מתח נמוכה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי חשיפה למתח רב במקום העבודה מלווה בסיכון מוגבר לאירועים מוחיים, בעיקר בנשים. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון אם התערבויות להפחתת מתחים בעבודה עשויות להביא להפחתת הסיכון לאירועים מוחיים.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום שבץ מוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום