קשישים: עלייה במספר הפונים למיון

(0)
לדרג

עלייה של 21% במספר הפניות למיון של קשישים בני 80 ומעלה, מאז שנת 2010 ועד היום, לפי נתוני רמב"ם. עלייה גם במספר האשפוזים ובמספר הפונים למרפאות חוץ

מאת: מערכת zap doctors

עלייה של 21% במספר הפניות לחדר המיון בקרב בני 80 ומעלה בחמש השנים האחרונות: בשנת 2015 תועדו כ-7,090 פניות של קשישים בני 80 ומעלה למיון בית החולים רמב"ם, לעומת כ-5,867 פניות של אוכלוסיה זו בשנת 2010.

כך ועוד, מסתבר מנתוני הקריה הרפואית רמב"ם שבחיפה: בתקופה זו, לצד העלייה בפניות לחדר המיון של בית החולים של קבוצת גיל זו, ישנה עלייה של 18% גם במספר האשפוזים וכן עלייה של 17% במספר הביקורים במרפאות החוץ השונות של בית החולים.

הגידול בנתונים בולט גם בהשוואה לכלל האוכלוסייה באותה התקופה: במספר הפניות למיון בקרב האוכלוסייה הכללית חלה עלייה של עד ל-14%, במספר האשפוזים הרפואיים בקרב האוכלוסייה הכללית נמדדה עלייה של 10% באותו פרק זמן, ואילו מספר הביקורים במרפאה בקרב כלל הציבור עלה בחמש השנים האחרונות ב-9% בלבד, לעומת 17% בקרב בני גיל הזהב.

לדבריו של פרופ' צבי דוולצקי, מנהל השירות הגריאטרי ברמב"ם, הנתונים מדברים בעד עצמם: "אנו עדים להזדקנות האוכלוסיה ולכך שיותר ויותר אנשים מאריכים חיים", הוא מסביר, "אך הדבר אומר שיותר קשישים גם סובלים ממחלות ובעיות שונות המגיעות עם הגיל. אנו עדים היום לשינויים בתפיסה הרפואית והטיפולית בקשיש ופוגשים את בני גיל הזהב במקומות שבהם לא פגשנו קודם לכן, הכול בזכות התפתחות הרפואה, הטכנולוגיות החדשות ושיטות הטיפול המתקדמות שמאפשרות להם אריכות ימים ואיכות חיים".

ומן הצד האחר: "80 זה ה-60 החדש"

בבתי החולים ניתן לראות ביטוי למגמה לפיה, רבים מהקשישים, אינם נכנעים לתכתיבי הגיל ומקיימים חיים בריאים ומלאים בפעילויות מגוונות כגון: שחייה, פילאטיס, ואפילו ספורט אתגרי.

אם בעבר המפגש עם החולה הקשיש היה בעיקרו במסגרת המחלקות הפנימיות, הרי שהיום פלח המטופלים הקשישים במחלקות אורתופדיה, ניתוחי לב, עיניים ואפילו ביחידה לתפקוד מיני, הולך וגדל. יותר ויותר בני 80 ומעלה מבקשים לנצל את האפשרויות הקיימות כיום בתחום הרפואה ולחיות חיי איכות בתפקוד מלא.

"אנחנו מדברים היום בעיקר על גיל ביולוגי לעומת גיל כרונולוגי", אומר פרופ' דוולצקי: "הכוונה היא לבחון את המטופלים שלנו לא לפי הגיל הכתוב בתעודת הזהות שלהם אלא לפי רמת התפקוד שלהם. פעמים רבות אנו מגלים שמדובר בנתון גמיש, שמאפשר לנו ללכת עם המטופלים לכיוונים טיפוליים חדשים ולהצליח בהם מכיוון שמדובר באנשים המתנהגים באופן צעיר מכפי גילם. בעולם שבו אנחנו מתחילים לחקור ולהיערך לטיפול רחב יותר של אוכלוסיית בני ה-100, נראה ששמונים זה ה-60 החדש".

תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם ולפי נתונים של ארגון הבריאות העולמי הגברים בארץ חיים 80.2 שנים בממוצע, והנשים 84 שנים. התפתחות הרפואה, הטכנולוגיה ושלל הטיפולים הקיימים כיום תורמים משמעותית לנתונים הללו, אולם למרות שהיום חיים יותר, מסתבר שהמשמעות היא, שבין היתר , הקשישים נאלצים לבלות זמן רב יותר בבתי החולים.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:
יעוץ והכוונה - טיפול סיעודי וגיל הזהב
ומין ומיניות לבני 50+

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום