זיוף תרופות: תוחמר הענישה?

(0)
לדרג

פשיעה פרמצבטית: ועדת הבריאות דנה בהצעת חוק ממשלתית הקוראת להחמיר הפיקוח והענישה על זיוף תרופות ומכירתן. יוטלו עונשי מאסר וקנסות כבדים

מאת: מערכת zap doctors

הצעת חוק ממשלתית לתיקון פקודת הרוקחים, לפיה יוסדרו ויוחמרו הפיקוח והענישה על רוקחים, יצרנים ויבואנים של תרופות במקרים של זיוף, גניבה או שימוש במוצר פגום של תרופות ותכשירים ("פשיעה פרמצבטית"), נדונה היום (ב') בוועדת הבריאות של הכנסת.
הצעת החוק קובעת עונשי מאסר של עד שלוש שנים והטלת קנסות כספיים עד סך של 400 אלף ש"ח על פשעים אלו. יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, הבהיר כי בכוונתו לקדם את הצעת החוק החשובה.

ראש אגף האכיפה במשרד הבריאות, מיקי אריאלי, אמר בדיון כי מדי שנה נפתחים מאות תיקים במשטרה, בפרקליטות ובמס הכנסה בשל מכירת תרופות מזויפות, גנובות, או כמיועדות להשמדה: "כיום מאפשר החוק רק חצי שנת מאסר, ולמשטרת ישראל לא שווה להתעסק בזה", אמר אריאלי.

מנהל אגף הרוקחות במשרד הבריאות, ד"ר איל שורצברג הוסיף: "הכלים החדשים שנותנת לנו הצעת החוק ימנעו פגיעה בבריאות הציבור. אנחנו לא מבקשים להעניש, אלא לפקח".

לעומת זאת נשמע גם קולם של המסתייגים. מנכ"ל הסתדרות הרוקחים, אמיר ניצן, התריע: "בתי מרקחת בקהילה עלולים לקרוס מכובד הקנסות". חנה לאידר שניידר, מאיגוד לשכות המסחר הזהירה גם מפני פגיעה כלכלית בחברות תרופות קטנות.
היועץ המשפטי של הסתדרות הרוקחים, עו"ד אייל פלום: "היום אפשר להזמין כל דבר דרך האינטרנט ושם הפשיעה הקשה. החוק הזה מטיל סנקציות כבדות על עניינים אדמיניסטרטיביים שאין בינם לבין פשיעה פרמצבטית שום קשר". דיון נוסף בהצעת החוק נקבע ליום רביעי הקרוב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום