טיפולי IVF: סיכון לסרטן השחלה?

(0)
לדרג

עלייה של 33% בסיכון לסרטן השחלה בנשים צעירות בשלוש השנים שלאחר טיפולי ה-IVF, ככל הנראה בשל מאפייני הנשים, אך ייתכן שקשור לטיפולים עצמם

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

עלייה של כ-33% בסיכון להתפתחות סרטן השחלה בנשים לאחר טיפולי IVF. כך על פי תוצאות המחקר הגדול ביותר להערכת ההשפעה של טיפולי פוריות עליו דווח לאחרונה ב-Telegraph הבריטי.

לדברי החוקרים, יתכן כי הבעיות הרפואיות בנשים עם הפרעות הפוריות, הן שמובילות לסיכון המוגבר, אך הם מזהירים כי המחקר אכן מותיר את האפשרות כי העלייה בסיכון למחלה נגרמת כתוצאה מהפרוצדורה.

סרטן השחלה: ממאפייני הנשים או בשל הטיפולים?

החוקרים בחנו נתוני פרוצדורות IVF שבוצעו בבריטניה בין 1991-2010, בלמעלה מ-250,000 נשים: בהשוואה לנשים אחרות בבריטניה בטווח גילאים דומה ובמסגרת זמן דומה, החוקרים מצאו כי שיעורי סרטן השד וסרטן הרחם לא היו שונים משמעותית.

עם זאת, תועד סיכון מוגבר לסרטן השחלה, כאשר ממרבית הניתוחים הסטטיסטיים עלה כי הסיכון המוגבר נובע בעיקר ממאפייני הנשים שנדרשו לטיפולים אלו מלכתחילה, ולא עקב התרופות ההורמונליות עצמן.

יחד עם זאת, מהממצאים עולה כי הסיכון הגבוה ביותר תואר בשלוש השנים הראשונות לאחר הטיפול ובנשים צעירות יותר.

בסיכום המאמר כותבים החוקרים כי חלק מהתוצאות מצביעות כנגד הקשר לטיפולי הפוריות עצמם, אך ישנם גם נתונים המותירים את האפשרות שהטיפולים האלו עלולים להשפיע על הסיכון לממאירות.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השחלה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום