גם בעלי החיים תורמים דם

(0)
לדרג

מבצע התרמת דם משותף לבעלי חיים ולבני האדם ברעננה: כלבים וחתולים תרמו דם במרכז הווטרינרי במקביל להתרמת בעליהם בניידת מד"א

מאת: מערכת zap doctors

התרמת הדם המשותפת של שרותי הדם של מד"א ושל המרכז הווטרינרי ברעננה היא כבר מסורת: אתמול (ג'), בפעם הרביעית בארץ, התקיימה ברעננה התרמת הדם יוצאת הדופן: בשטח המרכז הווטרינרי נפרסו עמדות התרמות דם שונות - האחת לבני אדם בניידת דם של שירותי הדם של מד"א והשנייה - לחבריהם הטובים ביותר של האדם בחדר מיוחד במרכז הווטרינרי.

במד"א נענים מדי שנה לפנייתם של מרכזים וטרינרים ברחבי הארץ ומקיימים התרמת דם מיוחדת ומשותפת לבעלי כלבים וחתולים המביאים את בעלי החיים שלהם לתרום דם ובמקביל, תורמים בעצמם דם בניידות שירותי הדם של מד"א ובכך מסייעים להצלת חיים של בני אדם וגם של כלבים וחתולים.
בדומה לבני האדם, גם כלבים וחתולים זקוקים לעירוי של מנות דם במקרים שונים כגון תאונות, מחלות שונות, הרעלות ועוד. תרומת הדם של בעלי החיים, בדומה לזו של בני האדם, אינה כואבת ואינה דורשת הרדמה של בעל החיים.

מנהל המרכז הווטרינרי רעננה, ד"ר עופר צדוק: "אני שמח על ההיענות הגדולה והמכובדת של בעלי הכלבים והחתולים להביא את חיות המחמד לתרום דם לבעלי חיים הזקוקים לכך. אני רואה חשיבות רבה בתרומות דם אלו שמהן נפיק מוצרי דם שיכולו להציל כלבים וחתולים אחרים. אני רגיל לגייס בעלי חיים לתרומות דם והיום בהתרמה המיוחדת בשיתוף שירותי הדם של מד"א שהגיעו להתרים את בעלי הכלבים והחתולים נחשפתי לצד היפה של האזרח הישראלי שגילה רצון אמתי לתרום דם לבני אדם חולים ופצועים. שמחתי לראות עוברי אורח רבים שחלפו ברחוב והבחינו בניידת הדם של מד"א עצרו והקדישו מזמנם ומדמם להצלת חיי אדם."

מנהלת שירותי הדם של מד"א, פרופ' אילת שנער: "במרכזים הווטרינרים נתרמות במהלך השנה מנות דם מבעלי חיים שמשמשות להצלת חייהם של חיות. התרמות הדם המשותפות למד"א ולמרכזים הווטרינרים בהם תורמים דם בני אדם ובעלי החיים שלהם הפכו למסורת, זו השנה הרביעית שאנחנו מקיימים התרמה משותפת במקומות שונים בארץ והפעם במרכז הווטרינרי ברעננה. ההתגייסות של בעלי הכלבים והחתולים לבוא ולתרום דם במקביל להתרמת בעלי החיים שלהם מחממת את הלב".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום