ישנים מעט? בסיכון לאוסטיאופורוזיס

(0)
לדרג

משך שינה קצר של עד 6 שעות מלווה בעלייה של 60% לחלות באוסטיאופורוזיס, ובקרב בני 65 ומעלה - הסיכון גדל ל-80%. כדאי לישון יותר

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

משך שינה קצר, בן לא יותר מ-6 שעות, מלווה בעלייה של קרוב ל-60% בסיכון לחלות באוסטיאופורוזיס, ומעל גיל 65, משך שינה קצר מלווה בעלייה של 80% בסיכון ללקות במחלה. כך על-פי ממצאי מחקר חדש כפי שפורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of American Geriatric .Society

מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין דיווח עצמי אודות משך השינה ובין אוסטיאופורוזיס במדגם ארצי של קשישים בארצות הברית. מדובר במחקר חתך מבוסס-אוכלוסייה, שכלל נתונים משני סקרי NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey) עוקבים: האחד מהשנים 2005-2006 , והשני מ-2007-2008.

עלייה מובהקת בסיכון למחלה בקרב בני 65 ומעלה

מדגם המחקר כלל 5,288 גברים ונשים בגילאי 50 שנים ומעלה, עם נתוני הסקרים ועם נתוני בדיקות רפואיות של המשתתפים. אבחנת אוסטיאופורוזיס התבססה על מדידות צפיפות מינרלים של העצם ודיווח עצמי. משך השינה נקבע על-פי שאלון שינה, וניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין השניים.

כאמור, מהנתונים עלה כי משך שינה קצר (עד 6 שעות) לווה בעלייה של קרוב ל-60% בסיכוי לאוסטיאופורוזיס. לאחר סיווג המשתתפים לפי קבוצות גיל, הקשר נותר מובהק סטטיסטית רק בקבוצת המשתתפים מעל גיל 65, עם עלייה של 80% בסיכוי לאוסטיאופורוזיס עם משך שינה קצר.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים בנושא.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות עצם מטאבוליות - אוסטיאופורוזיס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום