סובל מדום נשימה? סיכון לפאניקה

(0)
לדרג

מחקר חדש: הסובלים מדום נשימה בשינה בסיכון מוגבר פי שניים ויותר להתפתחות הפרעת פאניקה בעתיד

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

דום נשימה בשינה מלווה בסיכון מוגבר פי שניים להתפתחות הפרעת פאניקה בעתיד. כך על-פי ממצאי מחקר מקיף שממצאיו פורסמו לאחרונה במאמר בכתב העת Annals of Family Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במחקרים אפידמיולוגיים בעבר, זוהתה מגמה לפיה הפרעות חרדה ודיכאון נפוצות יותר לאחר אבחנת דום נשימה בשינה. עם זאת, לא היו נתונים על הקשר בין דום נשימה בשינה לבין התפתחות הפרעת פאניקה.

מחקר המבוסס על מאגר נתונים נרחב

מדגם המחקר כלל 8,704 חולים עם דום נשימה בשינה ו-34,792 ביקורות ובסך הכול 43,946 משתתפים. החוקרים התבססו על מאגר הנתונים Taiwan National Health Insurance Research Database, לזיהוי חולים עם דום נשימה בשינה שהותאמו על-פי גיל, מין, הכנסה ומקום מגורים לקבוצת ביקורת ללא דום נשימה בשינה, כפי שנכללו במאגר בין השנים 2000-2010 (המשתתפים עם אבחנה קודמת של הפרעת פאניקה הוצאו מהמחקר) ושתי הקבוצות היו במעקב עד ל-31 בדצמבר, 2010. תוצאת הסיום המשמעותית הייתה אבחנה חדשה של הפרעת פאניקה.

סיכון מוגבר פי שניים ויותר

מבין סך כל 43,946 המשתתפים, 263 סבלו מהפרעת פאניקה (0.6%) במהלך מעקב ממוצע של כארבע שנים, כולל 117 חולים (1.34%) עם דום נשימה בשינה ו-146 חולים (0.42%) בקבוצת הביקורת. מניתוח הנתונים עלה כי בחולים הסובלים מדום נשימה בשינה קיימת נטייה מוגברת להתפתחות הפרעת פאניקה. לאחר שקלול עם משתנים שונים, הסתבר שהסיכון להתפתחות הפרעת פאניקה בעתיד בקרב חולים עם דום נשימה בשינה היה גבוה פי שניים ויותר.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום נחירות ודום נשימה בשינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום