רמב"ם: יותר השתלות כליה בקיץ

(0)
לדרג

20 השתלות כליה במבוגרים ובילדים בוצעו השנה ברמב"ם, רובן בקיץ האחרון. 3 מתוכן תרומות אלטרואיסטיות לאנשים זרים. ד"ר רמאדן: יותר מודעות והיענות

מאת: מערכת zap doctors

20 השתלות כליה בוצעו השנה בבית החולים רמב"ם, ומרביתן בחודשי יולי-אוגוסט שבקיץ האחרון: 11 השתלות במבוגרים (2 מהן תרומות אלטרואיסטיות מנשים צעירות) ו-9 השתלות בילדים (בהן תרומה אלטרואיסטית אחת). מסתבר שרק בחודשיים האחרונים בלבד בוצעו יותר ממחצית מכמות ההשתלות שבוצעו במהלך השנה כולה בביה"ח.

מנתוני הרישום והמעקב בבית החולים, עולה כי זוהי עלייה של 550% לעומת חודשי יולי-אוגוסט ב-2014 ,אז עמד מספר השתלות הכליה במבוגרים על 2 בלבד.

ד"ר ראוי רמדאן, מנהל היחידה למעקב מושתלים ברמב"ם: "מדובר באתגר לא פשוט, אבל אנחנו ממש לא יכולים לסרב להצלת חיים. גייסנו את הצוותים ועמדנו בו בהצלחה. בשנים האחרונות רואים מגמת עלייה בכל הפרמטרים הקשורים לתרומות כליה: יש יותר היענות לתרומות בן אם התורם הוא קרוב משפחה ובין אם מדובר על תורם שנפטר והיה חתום על כרטיס אדי. רואים גם יותר ויותר תורמים אלטרואיסטים, כאלה שאינם מכירים את המקבל כלל וכלל ולמעשה מחליטים לתרום את הכליה שלהם כדי לעזור לזר מוחלט. רק בחודש אוגוסט ביצענו שתי השתלות מתרומה אלטרואיסטית של שתי נשים צעירות".

תכנית חדשה להשתלות כליה בילדים

גם בבית החולים רות רפפורט לילדים שברמב"ם דווח על עלייה במספר השתלות הכליה בילדים: כאמור, מתחילת השנה בוצעו 9 השתלות כליה בילדים (5 מן המת ו-4 מן החי).

"תכנית השתלות הכליה בילדים נחנכה ברמב"ם בינואר 2014", אומר ד"ר ישראל איזנשטיין, רופא בכיר במחלקת נפרולוגיה ילדים בביה"ח רות, והאחראי על הטיפול והמעקב אחר ילדים מושתלי כליה ברמב"ם: "אם בשנה הראשונה ביצענו ארבע השתלות, אז השנה הנתון הזה יותר מאשר הכפיל את עצמו והשנה עוד לא הסתיימה".

ד"ר רן שטיינברג, מנהל מחלקת כירורגית ילדים וחבר בצוות ההשתלות, מוסיף ומבהיר: "אין ספק שהמודעות לנושא הולכת וגדלה. המטרה של כולנו היא להמשיך ולהציל חיים של ילדים שניתן לעזור להם. חייבים להבין שכאשר ילד מקבל טיפולי דיאליזה באופן קבוע, לדבר יש השפעה דרמטית לא רק על חייו של הילד, אלא על אורח החיים של משפחה שלמה. הוצאת הילד מהמעגל הזה, באמצעות השתלה, מהווה שינוי מבורך בחיי המשפחה כולה. התורמים עוזרים בדרכם ואנחנו בדרכנו ויחד אנחנו נותנים תקווה לילדים ולמשפחות שלהם לחיים חדשים. זו חוויה שמרגשת את כולנו בכל פעם מחדש".

מאז ינואר 2014, רמב"ם הוא בית החולים השני בישראל שמבצע השתלות כליה בילדים, והיחיד בצפון הארץ שנותן מענה בעניין זה לילדי האזור ולילדים מעזה ומירדן.

בואו לדבר על זה בפורום נפרולוגיה ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום